12:59

بانی‌فیلم: در روزهای گذشته خبرهایی در مورد شرکت تعدادی از فیلم‌های ایرانی در جشنواره اورشلیم منتشر شد که واکنش‌هایی را به همراه داشت.
بر اساس خبر منتشر شده چهار فیلم‌ «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی در بخش مسابقه، «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در بخش اساتید، «جمعه می‌بینمت رابینسون» ساخته میترا فراهانی در بخش پانوراما و «تا فردا» ساخته علی عسگری در بخش روح آزادی جشنواره اورشلیم به نمایش درمی‌آیند.
از این فیلم‌ها تنها کارگردان «تا فردا» و تهیه‌کننده‌اش نیکی کریمی اعلام کردند که از حضور فیلم‌شان در جشنواره اورشلیم بی‌اطلاع هستند و درخواست کرده‌اند «تا فردا» از این فستیوال خارج شود.


کیهان نوشت: نیکی کریمی، تهیه‌کننده فیلم «تا فردا» که اخبار و گزارش‌ها حاکی از حضور فیلمش در جشنواره صهیونیستی فیلم اورشلیم بود، گویا طی نامه‌ای رسمی به مدیر پخش جهانی فیلم، از او خواسته بود که فیلم را از این جشنواره بیرون بکشد و ظاهرا مدیر یادشده نیز با نامه‌ای دیگر در پاسخ به این تهیه‌کننده با درخواست وی موافقت نمود.
گزارش‌های دیگر و از جمله مراجعه مستقیم به تارنمای رسمی جشنواره فیلم اورشلیم نشان می‌دهد که فیلم «تا فردا» در بخش «درون روح آزادی» این جشنواره حضور دارد و طبق جدول برنامه‌های آن، در روزهای 23 جولای (اول مرداد)، 26 جولای (4 مرداد) و 29 جولای (7 مرداد) در سالن‌های مختلف این جشنواره به نمایش در خواهد آمد. در همین تارنمای برای این فیلم نیز مانند دیگر فیلم‌های جشنواره یادشده، بلیط‌فروشی به عمل آمده که با انتخاب گزینه خرید بلیط به پنجره نقشه سالن سینما آن هدایت شده و می‌توان با انتخاب سانس فیلم و صندلی مورد نظر، بلیط مورد نظر را خریداری نمود. نقشه سالن‌های نمایش دهنده فیلم «تا فردا» در سه نوبت یاد شده نشان می‌دهد که تعدادی از صندلی‌های آنها در سانس مورد نظر به فروش رفته و تارنمای فوق برای فروش بقیه صندلی‌ها همچنان باز و فعال است.
کیهان افزود: البته برنامه جشنواره‌ها معمولا از مدت‌ها قبل طراحی شده و صاحبان فیلم‌ها در جریان قرار می‌گیرند. یعنی این‌گونه نیست که آنها ناگهان مطلع شوند که فیلم‌شان در جشنواره‌ای پذیرفته شده و به نمایش درخواهد آمد. به نظر نمی‌آید که تهیه‌کننده فیلم «تا فردا» نیز از مدتی پیش نسبت به حضور فیلمش در جشنواره فیلم اورشلیم اطلاع داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *