نیروهای سایبری اوکراین «جنگ سایه‌»ها را به راه انداخته‌اند

2:10

بانی‌فیلم: در کشاکش نبرد ارتش و مردم اوکراینی‌ با نیروهای روسی، سایت «فوربس» اعلام کرد که کمک‌های مالی از طریق رمزارزها به سوی اوکراین سرازیر شده است.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از فوربس، میزان اهدای ارز دیجیتال بیت کوین به ارتش اوکراین از مرز جهار میلیون دلار گذشت.
کمک‌های مالی، از جمله آن‌هایی که با ارزهای دیجیتال انجام می‌شوند، از زمان آغاز تهاجم روسیه در روز پنجشنبه، به سوی کشور اوکراین سرازیر شده است.
به گفته شرکت Elliptic که موسسه‌ تحلیلی بلاک چین است، در ساعت‌های اولیه، بنیاد «زنده برگرد» (Come Back Alive) که در کیف مستقر است توانسته حدود ۴۰۰۰۰۰ دلار بیت کوین جمع‌آوری کند. این بنیاد از ارتش اوکراین پشتیبانی می‌کند،
از ساعت ۵:۳۰ صبح جمعه حجم پولی که توسط بنیاد «زنده برگرد» جمع‌آوری شده ۱۰۹ بیت کوین معادل چهارمیلیون و چهارصدهزار دلار است.
موسسه «زنده برگرد» در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، این شرکت نام خود را از کتیبه‌هایی گرفته است که ویتالی دینگا بنیانگذار و متخصص فناوری اطلاعات، روی اولین جلیقه‌های ضد گلوله فرستاده شده برای سربازانی گذاشته بود که با نیروهای جدایی‌طلب و روسیه در شرق اوکراین می‌جنگند.
این شرکت امروزه یکی از بزرگترین سازمان‌های غیردولتی در کشور است که کمک مالی جمع‌آوری می‌کند تا بتواند وسایل مورد نیاز و تجهیزات لازم از قبیل پهباد، دوربین‌های حرارتی و نرم‌افزارهای تخصصی را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.
فوربس در گزارش دیگری از مقاومت سایبری مردم و نیروهای نظامی اوکراین در شهرهای این کشور نوشته که این سایت مالی به آن عنوان «جنگ سایه» داده است.
در گزارش آمده: در حال حاضر در فضای مجازی، یک جنگ سایه در اوکراین در حال انجام است که برای بیشتر مردم دیدنی نیست . این نبرد سایبری برای نتیجه جنگ بسیار حیاتی است. جنگجویان سایه عهد می‌کنند که صرف نظر از اینکه در نبردهای خونین خیابان‌ها کدام طرف پیروز می‌شود، آنها همچنان به نبرد سایبری‌شان برای اوکراین ادامه خواهند داد.
آشف، موسس شرکت‌های امنیت سایبری متعدد در اوکراین، روز پنجشنبه گفت که گروهی از هکرهای چریکی را در داخل و خارج از مرزهای اوکراین به خدمت گرفته است که حتی شماری از آنها روس‌هایی هستند که با تهاجم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین مخالفت کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *