17:36

نسل اول مهاجران فلسطینی ـ آمریکایی، یک سریال کمدی به نام «مو» را برای نتفلیکس ساخته‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، این سریال یک کمدی سیاه است که تصویری واقعی با چاشنی طنز از شرایط مهاجران فلسطینی که به اجبار از وطنشان کوچ کرده‌اند را به تصویر می‌کشد.
سریال «Mo» که روایتی از مردم فلسطینی‌الاصل ساکن آمریکاست، در هشت قسمت در شبکه نتفلیکس قرار گرفته است. سایت راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) که نقدهای منتقدین درباره فیلم و سریال‌ها را گردآوری می‌کند به این سریال امتیاز ۱۰۰ را داده است. منتقدان در این سریال تصویری متفاوت از عرب‌های مهاجر را دیده‌اند که برایشان جالب بوده است.
شاید بتوان یکی از دلایل مورد توجه بودن این سریال را مشارکت رامی یوسف ـ برنده کلدن گلوب ـ به عنوان نویسنده در این سریال دانست.
رامی یوسف برای بازی در سریال «رامی» برنده بهترین بازیگر مرد سریال کمدی گلدن گلوب ۲۰۲۰ شد. سریال «رامی» هم روایت زندگی یک خانواده مسلمان عرب زبان در آمریکا است. این سریال در دو فصل ساخته شده و از شبکه Hulu پخش شده است. فصل سوم آن نیز در آستانه پخش قرار دارد.
در پایان این گزارش آمده است: تاثیر ورود مهاجران عرب زبان به آمریکا قطعا چیزی فراتر از آمدن غذاهای عربی مثل فلافل و شاورما به خیابان‌های آمریکاست. آنها چند سال پس از مهاجرت نسل جدیدی پدید آمده‌اند که در فرهنگی بیگانه متولد شده و رشد یافته‌اند اما والدینشان میراث‌دار فرهنگی اسلامی ـ عربی هستند. این نسل جدید آمیزه‌ای از این فرهنگ‌ها هستند که زندگی‌شان می‌تواند دست‌مایه فیلم و سریال‌های بسیاری باشد. از نگاه منتقدان عرب زبان به این گروه از عرب‌های مهاجر در آثار نمایشی کمتر پرداخته شده است اما سریال‌های «رامی» و «مو» می‌توانند آغاز خوبی برای پرداختن به این موضوع باشند.
سریال «مو» روایتی طنز اما تلخ از سرگذشت جوان مهاجر فلسطینی به نام محمد نجار معروف به «مو» است که در آمریکا به صورت غیرقانونی زندگی می‌کند و به فلسطین هم نمی‌تواند بازگردد. او شهروند آمریکا نیست و به همین دلیل نمی‌تواند به شغل مورد علاقه‌اش بپردازد، در نتیجه به کارهای غیرقانونی مانند فروش کالاهای تقلبی روی می‌آورد.
موعامر بازیگر نقش اصلی این سریال است که در کنار رامی یوسف نویسنده سریال هم هست. او هم مانند رامی یوسف در آمریکا بزرگ شده است. مو عامر یک فلسطینی ـ آمریکایی است و رامی یوسف مصری ـ آمریکایی. این دو بازیگر عرب زبان هر دو کار خود را با استندآپ کمدی آغاز کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *