13:53

یک نویسنده انگلیسی به جرم فروش آثارش به قیمت‌های هنگفت و غیرواقعی روی وبسایت آمازون، از این خرده‌فروشی آنلاین (برخط) شکایت کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، یک نویسنده آثار علمی- تخیلی که نسخه‌هایی از ۸ کتاب وی به قیمت‌های هنگفت و با تاریخ انتشار غلط روی وبسایت آمازون به فروش گذاشته شده بودند، از این خرده‌فروشی شکایت کرد. این نویسنده که جان سی. بولند (John C. Boland) نام دارد، چندی پیش پی برد نسخه‌هایی از کتاب جنس انسان (Hominid) از او با تاریخ انتشار قرن ۱۷ میلادی و قیمت بین ۹۰۷ و ۹۸۷ دلار روی وبسایت آمازون به فروش گذاشته شده‌اند در حالی که قیمت اصلی این کتاب تنها ۱۵ دلار است. یکی دیگر از کتاب‌های این نویسنده نیز یکهزار و ۸ دلار قیمت گذاری شده بود در حالی که نویسنده آن را به قیمت تنها ۷ دلار می‌فروشد.
طبق شکایتنامه بولند، آمازون مفاد قرارداد انتشاراتی با او را نقض کرده و با فروش نسخه‌های تقلبی از کتاب‌هایش شهرت وی را به خطر انداخته است. این نویسنده در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت: وقتی یک فروشنده ادعا می‌کند یک نسخه متعلق به سال ۱۶۰۲ دارد و آن را به قیمت حدود یک هزار دلار می‌فروشد درواقع این طور القا می‌کند که این کتاب قبل از آن که من آن را نوشته باشم وجود داشته و این یعنی من سرقت ادبی کرده‌ام.
آمازون این اتهام را رد کرد و توضیح داد طبق قانون، آنها مسئول اقدامات فروشندگان ثالث نیستند درست همانطور که نمی‌توان از فیس‌بوک و توییتر بخاطر پست‌هایی که کاربرانشان منتشر می‌کنند، شکایت کرد.
به گزارش موسسه لوکال سلف ریلاینس (Local Self-Reliance) که از منتقدان سفت و سخت آمازون است، این بزرگترین خرده فروش دنیا در سال ۲۰۱۹ از فروشنده‌هایی که کالاهای خود را روی پلتفرم آن فروخته بودند، ۶۰ میلیارد دلار درآمد داشت و این درآمد امسال به ۱۲۱ میلیارد دلار می‌رسد.
آمازون در بیانیه‌ای در این باره گفت: چیزی که آقای بولند شاهد آن بود در پلتفرم ما مجاز نیست و در حال بررسی آن هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *