9:15

«شکار هیولا» تریلری جنایی است؛ ماجرای کشمکش‌های یک قاتل سریالی خطرناک با خانواده خود و به خصوص همسر سابقش که حالا هر دو قصد جان هم را کرده‌اند. داستانی زنی مستقل که سعی دارد به تنهایی و با توانایی‌های خود در برابر هیولایی انسان‌نما بایستد و از دختر و پسر خود تا جان دارد حفاظت کند.
به گزارش ایرنا، شکار هیولا رمانی در ژانر وحشت و جنایی در ادامه رمان دریاچه متروک وارد بازار نشر شد. این رمان از آنجایی شروع می‌شود که گوئن با دو فرزندش لنی و کانر تحت حمایت پلیس در یک مسافرخانه زندگی می‌کنند. اما چون به آنها خبر رسیده که ملوین رویال از زندان فرار کرده، نگران زندگی خود هستند. در همین گیر و دار گوئن باید مهم‌ترین تصمیم زندگی‌اش را بگیرد؛ تصمیمی که یک سوی آن مرگ است و سوی دیگر آن زندگی.
حسین مسعودی آشتیانی، مترجم آثار ژانر وحشت است و درباره این که آیا این کتاب هم مانند دریاچه متروک اعتبار و شهرت جهانی دارد یا خیر، می‌گوید:‌ «رمان شکار هیولا جلد دوم از مجموعه کتاب‌های دریاچه متروک (دریاچه استیل هاوس) است که فرجام و سرانجام یکی از شخصیت‌های اصلی‌اش در آن مشخص می‌شود.
وی افزود: جلد اول کتاب با درایت و طرح درست ریچل کین، نویسنده موفق آن دقیقا در جایی به پایان رسید که تقریبا تمام خوانندگان در انتظار جلد بعدی باقی بمانند. نکته جالب اینجاست که امتیاز جلد دوم این کتاب در سایت گودریدز، که بازتاب‌دهنده نظر خوانندگان کتاب‌هاست، به مراتب بالاتر از جلد قبلی است و بسیار مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است. این را هم باید اضافه کنم که حتی کسانی که جلد اول را نخوانده‌اند نیز می‌توانند با خواندن فصل اول شکار هیولا به راحتی با داستان ارتباط برقرار کنند و مشتاقانه به خیل علاقه‌مندان این مجموعه کتاب بپیوندند.
آشتیانی درباره عواملی که باعث جذاب شدن این اثر می‌شود، بر این باور است که:‌ شکار هیولا تریلری جنایی ترسناک است. ماجرای کشمکش‌های یک قاتل سریالی خطرناک با خانواده خود و به خصوص همسر سابقش که حالا هر دو قصد جان هم را کرده‌اند. داستانی زنی مستقل که سعی دارد به تنهایی و با توانایی‌های خود در برابر هیولایی انسان‌نما بایستد و از دختر و پسر خود تا جان دارد حفاظت کند. همین تقابل دو قطبی، موقعیت‌هایی را در داستان ایجاد می‌کند که نفس خواننده را می‌گیرد و کاری با او می‌کند که کتاب را تا انتهای داستان زمین نگذارد. فضای ترسناک و دلهره‌آور داستان با شخصیت‌های واقعی و قابل لمسی که نویسنده خلق کرده است مرحله به مرحله بیشتر می‌شود و مخاطب خود را در موقعیتی قرار می‌دهد که اصلا دوست ندارد در زندگی شخصی آن را تجربه کند. این کتاب تحلیل‌های جامعه‌شناختی و روان‌شناختانه عمیقی هم دارد.

رمان اینگونه آغاز می شود: تاریک است و در رختخواب هستم. بیست شب از فرار شوهر سابقم از زندان گذشته است. خوابم نمی‌برد و تماشاگر رقص نور و سایه‌ها روی پرده اتاق شده‌ام. روی تشکی با ملحفه‌ای بسیار نازک دراز کشیده‌ام و با هر تکانی که به خودم می‌دهم، صدای فنرهای آن بلند می‌شود. بچه‌هایم لنی و کانر روی بزرگ‌ترین تخت‌های اتاقی که در متلی نسبتا گران‌قیمت کرایه کرده‌ایم، خوابیده‌اند. جایی را اجاره کرده‌ایم که توانایی پرداخت کرایه‌اش را داشته باشم…

ریچل کین نویسنده‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۶۲ در تگزاس به دنیا آمده است و بیش از همه به خاطر رمان‌هایی که در ژانر فانتزی، وحشت و جنایی نوشته، شهرت جهانی دارد. خصوصا که بسیاری از آثار او مانند «کتابخانه بزرگ»، «خون‌آشامان مورگان ویل» و… در لیست پرفروش‌های سایت آمازون و گودریدز قرار گرفته‌اند. گرچه این نویسنده در سال ۲۰۲۰ به علت ابتلا به سرطان از دنیا رفت اما همچنان آثار او مخاطبان خود را دارد و نظر علاقمندان به ژانر وحشت را به خود جلب می‌کند.
شکار هیولا با ترجمه حسین مسعودی آشتیانی در ۴۶۰ صفحه توسط انتشارات کتاب کوچه به چاپ رسیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *