10:47

پروژه تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه امرایی الشتر در استان لرستان انجام و وضعیت فرهنگ‌های دوران پیش از تاریخ و تاریخی آن توسط هیأت باستان شناسی بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مهدی حیدری سرپرست هیأت باستان شناسی چهارشنبه 9تیر 1400با اعلام این خبر گفت :در این فصل 16 گمانه پیرامون تپه ایجاد شد.
او افزود: از این تعداد گمانه در 9 مورد به بقایای معماری و آثار فرهنگی برخوردیم و در 7 مورد از گمانه‌ها آثار فرهنگی برجایی مشاهده نشده است.
این باستان شناس با بیان اینکه از این گمانه‌ها بقایای فرهنگی از ادوار مس و سنگ، مفرغ، تاریخی و اسلامی به دست آمد تصریح کرد: این اقدامات موجب شناخت ابعاد و گستردگی تپه امرایی و از سویی درک بهتر ما از وضعیت باستان‌شناسی تپه امرایی و دشت الشتر در ادوار مختلف می‌شود.

سرپرست هیأت باستان شناسی گفت: پس از اتمام این پروژه وضعیت تپه امرایی به لحاظ گستردگی مشخص و نقشه فنی ارایه شدکه عرصه و حریم تپه را مشخص می کند.
حیدری خاطرنشان کرد: مطالعات بر روی یافته‌های فرهنگی کشف شده آغازی برای مطالعات بیشتر در ارتباط با باستان‌شناسی و وضعیت فرهنگی این محوطه باستانی در الشتر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *