12:28

کارگردان لیتوانیایی مستند «ماریوپل»، در جریان جنگ اوکراین، در همین شهر به ضرب گلوله کشته شد.
به گزارش ایرنا به نقل از ددلاین، وزارت دفاع اوکراین روز گذشته از کشته شدن مانتاس کوداراویسیوس، فیلمساز ۴۵ ساله لیتوانیایی، در شهر ماریوپل خبر داد.
این وزارتخانه با انتشار یک توییت در صفحه رسمی خود نوشت: مانتاس کوداراویسیوس، فیلمساز لیتوانیایی، در حالی که در تلاش برای ترک شهر ماریوپل بود به دست اشغالگران روس کشته شد.
گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهور لیتوانی، نیز با انتشار یک بیانیه درگذشت این کارگردان را تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: ما فیلمسازی را از دست دادیم که در لیتوانی و جهان شناخته شده بود و تا آخرین لحظه با وجود خطری که وجود داشت در اوکراینی که به دست روسیه اشغال شده به کار کردن ادامه داد.
کوداراویسیوس بیشتر به ساخت مستند ماریوپل شناخته می‌شود که اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد.
سازمان عفو بین الملل در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به فیلم برزخ (۲۰۱۱) از این کارگردان که در منطقه چچن در روسیه فیلمبرداری شده بود، جایزه داد.
این اولین بار نیست که جامعه فرهنگ و هنر یکی از اعضای خود را در جنگ اوکراین از دست می‌دهد؛ پاولو لی معروف به پاشا لی، مجری تلویزیونی، بازیگر، خواننده، ترانه‌سرا و دوبلور معروف اوکراینی اواسط اسفند ماه گذشته طی یک درگیری با نیروهای روسیه در شهر ایرپین در نزدیکی کی‌یف کشته شد و حدود ۱۰ روز بعد دو تن از فیلمبرداران و خبرنگاران شبکه خبری فاکس نیوز در حین پوشش خبری این جنگ جان خود را از دست دادند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *