14:33

آمار مبتلایان به کرونا در هند در شبانه‌ روز منتهی به دوشنبه ۳ مه (۱۳ اردیبهشت) برای دوازدهمین روز متوالی از ۳۰۰ هزار نفر فراتر رفت و به ۳۶۸ هزار و ۱۴۷ مورد رسید و شمار روزانه مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز ۳ هزار ۴۱۷ نفر اعلام شد.
به گزارش یورونیوز، بر پایه داده‌های وزارت بهداشت هند، مجموع آمار مبتلایان به کووید۱۹ از آغاز شیوع این بیماری در شبه قاره تاکنون به نزدیک ۲۰ میلیون نفر و به طور دقیق‌تر به ۱۹ میلیون و ۹۳۰ هزار نفر رسیده و شمار کل کشته‌شدگان این بیماری نیز به ۲۱۸ هزار و ۹۵۹ نفر افزایش یافت.

با این حال، روز دوشنبه خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان پزشکی نوشت ممکن است اعداد واقعی در کل این کشور، ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از آمار رسمی باشد.

تاکنون دست کم در ۱۱ ایالت هند برخی محدودیت‌های اجتماعی برای مهار کرونا برقرار شده است اما دولت نخست وزیر، نارندرا مودی از بیم پیامدهای اقتصادی، تمایلی به قرنطینه کردن کل کشور ندارد. این در حالی است که برخی کارشناسان تنها قرنطینه عمومی را راه چاره مهار کرونا در هند دانسته‌اند. از جمله بهارامار موکرجی، کارشناس همه‌گیرشناسی دانشگاه میشیگان آمریکا در توییتر نوشت: «به نظر من تنها در خانه ماندن همه مردم و اعلام اضطرار پزشکی به رفع نیازهای فعلی برای رسیدگی‌های بهداشتی کمک می‌کند.»

به گفته این کارشناس، به جز موارد روزانه ابتلا به کرونا، شمار موارد فعال ویروس کرونا در بدن در افراد در کل شبه قاره نیز به حدود ۳.۵ میلیون مورد می‌رسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *