20:03

یکی از کتاب‌های چاپ نخست «هری پاتر» در یک حراجی صدها هزار دلار فروخته شد و رکورد جدیدی به ثبت رسید.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،‌ یکی از کتاب‌های چاپ نخست «هری پاتر»‌ روز پنجشنبه در ایالات متحده آمریکا به قیمت ۴۷۱,۰۰۰ دلار فروخته شد تا رکورد جهانی جدیدی برای فروش یک داستان قرن بیستمی به ثبت برسد.
این کتاب نسخه جلد سخت «هری پاتر و سنگ جادو» است که در سال ۱۹۹۷ و در بریتانیا به چاپ رسیده است. عنوان این کتاب در ایالات متحده با تغییرات جزئی به چاپ رسید.
بر اساس اعلام حراجی آمریکایی که در دالاس واقع شده است، از این کتاب فروخته‌شده فقط ۵۰۰ نسخه مشابه به چاپ رسیده است. انتظار می‌رفت این کتاب به قیمت ۷۰هزار دلار به فروش برسد اما در نهایت قیمت آن به بیش از شش برابر قیمت پیش‌بینی‌شده رسید.
قیمت سایر نسخه‌های چاپ نخست «هری پاتر و سنگ جادو»‌ که پیش از این در حراجی‌ها فروخته شده‌اند بین ۱۱۰هزار تا ۱۳۸هزار دلار متغیر است.
این کتاب ۴۷۱ هزار دلاری نه تنها به عنوان گران‌ترین کتاب «هری پاتر» شناخته می‌شود بلکه گران‌ترین کتاب داستانی قرن بیستم هم محسوب می‌شود.
این کتاب توسط یک مجموعه‌دار آمریکایی فروخته شد و هویت مالک جدید آن نیز مشخص نیست.
«جی. کی. رولینگ» نویسنده بریتانیایی پس از «هری پاتر و سنگ جادو» نگارش کتاب‌های بیشتری درباره ماجرای «هری پاتر» را ادامه داد و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از این کتاب‌ها را در سراسر جهان به فروش رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *