17:43

کتاب خاطرات «پل نیومن»، ستاره فقید هالیوودی، ۱۴ سال پس از مرگش منتشر می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، انتشارات آلفرد ای. کناف به تازگی از انتشار کتاب خاطرات پل نیومن خبر داد. این کتاب که هنوز عنوانی ندارد دیدگاه‌های نیومن درباره بازیگری، کارگردانی، خانواده، شهرت، هالیوود، برادوی، عشق، ازدواج و مسابقات اتومبیل رانی را دربرمی‌گیرد و پاییز آینده منتشر خواهد شد.
نیومن، بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی، نوشتن این کتاب را در دهه ۱۹۸۰ با کمک استوارت استرن فیلمنامه‌نویس آغاز کرد. نسخه دست نویس این کتاب به تازگی در خانه نیومن در کانکتیکات آمریکا پیدا شد، خانه‌ای که همسرش، جوآن وودوارد، هنوز در آن زندگی می‌کند.
انتشارات آلفرد ای. کناف با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: این کتاب از نظر نیومن و دیگران ظهور متناقض و توقف ناپذیر یک ستاره را توصیف می‌کند که همیشه با شک و تردید دست و پنجه نرم می‌کرد. ستاره‌ای که باور داشت از مارلون براندو و جیمز دین کمتر است و با این حال به یک بازیگر برنده جایزه اسکار، قهرمان مسابقات اتومبیل رانی، فعال اجتماعی و کارآفرینی تبدیل شد که فعالیت‌های انسان دوستانه او نزدیک به میلیاردها دلار پول عاید موسسات خیریه کرد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نتیجه این توصیفات ترسیم تصویری کامل از این بازیگر است: از روزهای اول زندگی تا دوران خدمت در نیروی دریایی، از آغاز کار در هالیوود تا ستاره شدن و تمام اینها با نگاهی نزدیک به زندگی خانوادگی او انجام می‌شود.
پل نیومن در سال ۱۹۲۵ در ایالت اوهایوی آمریکا متولد شد. وی که بیشتر به بازی در فیلم‌هایی چون گربه روی شیروانی داغ (۱۹۵۸)، نیش (۱۹۷۳) و لوک خوش دست (۱۹۶۷) شناخته می‌شود در سال ۱۹۸۶ برای بازی در فیلم رنگ پول جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد. این بازیگر معروف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به دلیل ابتلا به سرطان ریه در سن ۸۳ سالگی از دنیا رفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *