12:26

در حالی که مشخص نیست فیلم‌های استودیو‌های هالیوودی چه زمانی راهی سینما‌های چین می‌شوند، فیلم «آتش خشم» دوباره در گیشه چین صدرنشین شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، با افزایش تعداد فیلم‌هایی که در ماه‌های گذشته در گیشه ایالات متحده آمریکا اکران شدند؛ اما هنوز تاریخ انتشاری برای آنها در گیشه کشور چین در نظر گرفته نشده، نگرانی‌هایی برای ذی‌نفعان صنعت سینما در هر دو کشور ایجاد شده است.
«بیوه سیاه»، «هرج و مرج فضایی ۲»، «گشت جنگلی» و حالا هم «جوخه انتحار» فیلم‌هایی هستند که در گیشه آمریکای شمالی اکران شده اند، اما زمان دقیقی برای اکران آن‌ها در گیشه چین که اکنون به عنوان بزرگترین بازار فیلم در جهان شناخته می‌شود انتخاب نشده. حتی وضعیت اکران و عدم اکران این فیلم‌ها در کشور چین مشخص نیست. همینطور باید اشاره کرد که ظرف چند ساعت نسخه قاچاق فیلم‌های سینمایی مذکور به صورت گسترده در گیشه چین در دسترس قرار گرفته اند که باعث می‌شود احتمال فروش موفق آن‌ها در اکران سینمایی روز به روز کاهش پیدا کند.
در حالی که نمایش دهنده‌های کشور چین هنوز تلاش می‌کنند از شرایط و آسیب‌های پاندمی کرونا در امان بمانند، استودیو‌های آمریکایی نیز به نظر می‌رسد باید گیشه چین را از فروش جهانی فیلم‌های خود فاکتور بگیرند.
رتبه بندی گیشه چین در این هفته، حس آشناپنداری را در سینماروها ایجاد کرده است؛ زیرا هر چهار فیلمی که هفته گذشته در بین پرفروش‌های هفتگی قرار داشتند، این هفته نیز جایگاه خود را حفظ کردند و بار دیگر فقط پنج فیلم بیش از یک میلیون دلار فروختند. فیلم سینمایی اکشن «آتش خشم» با نقش آفرینی دانی ین، بدون هیچ رقیب هالیوودی و حتی چینی، توانست مجدداً با ۲۱ میلیون دلار صدرنشین شود. این فیلم در ۱۳ آگوست راهی سینما‌های آمریکا و همینطور انگلیس و ایرلند خواهد شد.
گفتنی است تنها اثر خارجی زبانی که بعد از هفته‌ها در گیشه چین اکران شده، یک فیلم انگلیسی به نام «هدیه کریسمس از طرف باب» است که فقط ۱ میلیون دلار فروخت و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *