13:43

جیمز کامرون کارگردان آواتار که در زمان اکران این فیلم در سال ۲۰۰۹ فروشی بیش از ۲.۸ میلیارد دلاری را تجربه کرد، از بازگشت مجدد آن به روی پرده سینماها خبر می‌دهد؛ آواتار بازسازی شده روز ۲۳ سپتامبر اکران می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از هالیوود ریپورتر، کامرون به تازگی نسخه بازسازی شده آواتار را به همراه فرزندانش دوباره تماشا کرده است. این مساله کامرون را برای اکران مجدد این فیلم در سینماها مشتاق کرد.
فیلم‌سازی برجسته‌بینی آواتار به عنوان پیشرفتی در فناوری سینما شناخته می‌شود. این فیلم نخستین بار در ۱۰ دسامبر ۲۰۰۹ در لندن به نمایش درآمد و در ۱۸ دسامبر در ایالات متحده منتشر شد.
این فیلم با بازی سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور از تکنیک‌های جدید فیلم‌برداری همراه بود و با فناوری ضبط حرکت گسترده‌ای ساخته شد و برای نمایش با کیفیت مرسوم و سه‌بعدی منتشر شد. آواتار برای تجربه چهار بعدی در سینماهای منتخب کره جنوبی نیز منتشر شد.
آواتار نخستین فیلمی بود که بیش از ۲ میلیارد دلار فروش داشت و پرفروش‌ترین عنوان ویدیویی سال ۲۰۱۰ در آمریکا بود. این فیلم نامزد ۹ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و در نهایت برنده سه جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلم‌برداری و بهترین جلوه‌های تصویری شد.
کامرون‌ امیدوار است کسانی که در روز ۲۳ سپتامبر آواتار را به روی پرده سینماها می‌بینند به عظمت این اثر پی ببرند.
او در گفت و گو با نیویورک تایمز گفت: طرفداران جوان فیلم هرگز این فرصت را نداشتند که آن را در سینما ببینند. اگرچه فکر می‌کنند ممکن است فیلم را دیده باشند، اما در واقع آنگونه که شایسته است آن را ندیده‌اند.
کامرون گفته می‌داند که مردم برای حفظ محیط زیست باید سبک زندگی خود را تغییر دهند اما از این که فیلمش جهان را نجات نداد احساس گناه نمی‌کند.
این فیلم علمی- تخیلی داستان سیاره غنی و زیبای پاندورا را روایت می‌کند که موجودات بومی آن در چرخه‌ زندگی با هم یکی شده‌اند. ماجراهای فیلم از جایی شروع می‌شود که انسان‌ها در جست‌وجوی عنصر نایابی به نام آنابتانیوم به این سیاره تجاوز کرده و با موجودات قدبلند و آبی رنگ ساکن آن موسوم به ناوی‌ها درگیر می‌شوند.
اگرچه جیمز کامرون کسی بود که سیاره پاندورا را خلق کرد اما احتمال دارد کار ساخت دو قسمت آخر مجموعه آواتار به یک کارگردان دیگر واگذار شود.
پس از موفقیت آواتار۱ در گیشه جهانی، کامرون تصمیم گرفت این داستان حماسی را تا چهار قسمت دیگر ادامه دهد. اولین دنباله این فیلم با نام آواتار: راه آب (Avatar: The Way of Water) ۱۶ دسامبر سال ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱) روی پرده سینماها می‌رود و سومین قسمت از این مجموعه، که پشت سر آواتار ۲ فیلمبرداری شد، نیز دسامبر سال ۲۰۲۴ اکران خواهد شد.
اما ساخت آواتار ۴ و ۵ هنوز شروع نشده است و کامرون می‌گوید ممکن است کارگردانی این دو فیلم را به یک فیلمساز دیگر محول کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *