9:34

کارگردان فیلم سینمایی «شین» بیان کرد که در نظر داریم این فیلم را به صورت آنلاین به نمایش بگذاریم.
میثم کزازی در گفت‌و گو با مهر درباره زمان اکران این فیلم گفت: تهیه‌کننده این فیلم آقای شهاب حسینی و تصمیم‌گیرنده ایشان است البته هر فیلمسازی دوست دارد فیلمش را به همراه مخاطبان روی پرده ببیند اما با این وضعیت، کرونا دست ما را کمی بسته است. هرچند سینماها در حال حاضر به ظاهر باز هستند ولی به هر سینمایی که می‌رویم می‌بینیم تنها ۱۰، ۱۵ نفر در سالن حضور دارند. تا واکسیناسیون در کشور کامل نشود و اعتماد در مخاطبان شکل نگیرد، رونق به سینماها باز نمی‌گردد. من از خدایم است که «شین» زودتر اکران شود تا به سراغ ساخت فیلم بعدی بروم اما در حال حاضر همه منتظر شرایط بهتر برای اکران هستیم.
وی با اشاره به اکران آنلاین عنوان کرد: اکران آنلاین هم تبعات خود را دارد که بارزترینش قاچاق فیلم‌هاست. به هر حال ما به سرمایه‌گذار متعهد هستیم و دوست داریم اعتماد سرمایه‌گذاران از بین نرود، بهتر است به آنها احترام بگذاریم، تصور کنیم پولی که آنها به پروژه تزریق کرده‌اند پول خودمان بوده است و باید منافع آنها را در نظر بگیریم تا حداقل اگر سود نمی‌کنند با ضرر هم مواجه نشوند.
کزازی اظهار کرد: ما در نهایت به احتمال زیاد «شین» را به شکل آنلاین به نمایش می‌گذاریم اما به فکر شرکت دادن این فیلم در فستیوال‌های خارجی هم هستیم. هرچند یکی دو سال از ساخت «شین» می‌گذرد اما همچنان زمان دارد که تورهای جشنواره‌ای خود را سپری کند چون هنوز در دنیا فیلم‌های زیادی هستند که به دلیل کرونا وضعیتی مشابه وضعیت ما را دارند.
این کارگردان توضیح داد: کشور ما هزینه‌ای برای قرنطینه آدم‌ها نداد و مسئولان به جای آن گذاشتند افراد سر کار بروند تا هزینه‌های خود را در بیاورند و این در واقع یک سیاست بود. اما این موضوع موجب شد تا عده‌ای را از دست بدهیم مثلاً حالا در تیتراژ «شین» باید از واژه «شادروان» برای سیامک اطلسی استفاده کنیم. بنابراین نمی‌توانیم با این وضعیت بگوییم که افراد اعتماد می‌کنند و به سالن‌های بسته می‌آیند.
وی گفت: اکران آنلاین و اکران سینمایی در حال حاضر تنها «دلخوش کنک» است و ما به صورت اسمی مقوله اکران را داریم چون پولی برنمی‌گردد. این روزها اکران مثل دوی چهارصد متر امدادی است ما چوب را از نفر قبلی گرفته‌ایم و به نفر بعدی می‌دهیم.
کزازی مطرح کرد: با توجه به اینکه مجموعه‌ای از بازیگران خاطره‌انگیز در این فیلم وجود دارد به نظرم افراد بتوانند با آن ارتباط بگیرند. مخاطبان در هر چرخش دوربین یک بازیگر خاطره‌انگیز را می‌بینند.
وی در پایان با اشاره به حضور سیامک اطلسی در «شین» عنوان کرد: واقعاً حیف شد که ما ایشان را از دست دادیم. ما در ساخت فیلم یک روند کلی را برای آقای اطلسی تعریف کردیم و قسمت‌های مربوط به خودشان را برایشان توضیح دادیم. ایشان دو بار فیلم را دیدند و هر دو بار کار را پسندیدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *