بهترین راهکار برای کسانی که در ایام فاطمیه نذر کرده‌اند این است که آن مبلغی را به مسجد، فاطمیه و حسینیه که مراسم برگزار می‌کنند بدهند

9:31

یک کارشناس مذهبی درباره راه و روش‌های ادای نذر روضه فاطمیه در ایام کرونا گفت.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید ناصری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کسانی که در ایام فاطمیه نذر روضه خانگی دارند و در ایام شیوع ویروس کرونا نمی‌توانند نذرشان را در خانه ادا کنند، گفت: بهترین راهکار برای کسانی که در ایام فاطمیه نذر کرده‌اند که در خانه مراسم عزاداری برگزار کنند این است مبلغی را که قبلاً صرف مراسم در منزل می‌کردند را به مکان‌های بزرگ‌تری مثل مسجد، فاطمیه و حسینیه که مراسم برگزار می‌کنند بدهند، زیرا در منزل ممکن است فضای وسیع و امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود نداشته باشد.
وی افزود: راهکار دوم این است که در منزل خود مراسم را با تعداد بسیار کمتری نسبت‌ به سال قبل و با توجه به وسعت مکان، شرایط تهویه، رعایت فاصله و استفاده از ماسک برگزار کنند.
این کارشناس مذهبی در پایان گفت: برخی می‌توانند برای ادای نذر خود طبخ غذا را با رعایت تمام نکات بهداشتی داشته باشند. به این شکل که همان مراسمی که در سال‌های قبل برگزار می‌کردند، این‌بار با دادن غذا به همسایگان و نیازمندان نذر خود را ادا کنند، دادن نذر به نیت شهادت حضرت فاطمه تعظیم شعائر شیعه فاطمی است که وقتی غذایی به نیت این بانوی بزرگوار به کسی می‌دهیم در ذهن همگان نام ایشان جاری و ساری خواهد شد.
با توجه به رحلت پیامبر اسلام (ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا (س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌خوانند.
اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت (س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌خوانند.
ایام فاطمیه جمعا ۶ روز است، ۳ روز در ماه جمادی الاول و ۳ روز در ماه جمادی الثانی؛ بنابراین فاطمیه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *