14:02

پلی که الهام‌بخش خلق یکی از صحنه‌های پرتکرار در مجموعه داستان کودکانه «وینی پو» بود، این هفته به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، ماجراهای وینی پو نوشته آلن الکساندر میلن برای نزدیک به ۱۰۰ سال کودکان و والدینشان را مسحور خود کرده است. هفته آینده یک پل خارج از شهر در جنوب انگلیس که در داستان‌های وینی خرسه وجود داشت، حراج می‌شود و طرفداران این داستان کودکانه شانس آن را دارند تا بخشی از دنیای این مجموعه داستانی معروف را مال خود کنند.
میلن در دهه ۱۹۲۰ میلادی اغلب با پسرش، کریستوفر رابین، روی این پل بازی می‌کرد و همین امر باعث شد این پل به یکی از صحنه‌های پرتکرار در ماجراجویی‌های پو خرسه و دوستانش در مجموعه‍‌ای تبدیل شود که برای اولین بار در سال ۱۹۲۶ منتشر شد و حالا یکی از داستان‌های کلاسیک در حوزه ادبیات کودک است.
جیمز ریلندز (James Rylands) از حراجی سامر پلیس آکشنز که پیش‌تر یک بار ۲۰ تن از دیوار برلین را حراج کرده بود، می‌گوید: حراج شدن این پل بزرگترین شانس مردم در جهان است تا بتوانند آن را بخرند و در موزه بگذارند.
ریلندز ضمن توصیف این پل به عنوان یکی از مهمترین اشیاء ادبی موجود، ابراز امیدواری کرد در حراجی روز سه‌شنبه (۱۳ مهر) بالاتر از ارزش تخمینی ۴۰ تا ۶۰ هزار پوند و به قیمت ۲۵۰ هزار پوند به فروش برسد.
وی گفت: وقتی حرف تاریخ وسط باشد و احساسات و شادی‌ای را که وینی پو طی سالها برای نسل‌های مختلف کودکان و بزرگسالان به ارمغان آورده را هم به آن اضافه کنید، واقعا قیمت گذاشتن روی این پل سخت می‌شود. اگر این پل به قیمت ربع یک میلیون پوند فروخته شود هم تعجب نمی‌کنم.
پل مذکور در سال ۱۹۰۷ با نام پوزینگفورد بریج (Posingford Bridge) ساخته شد و در سال ۱۹۹۷ میلادی توسط پسر میلن که عروسک‌هایش الهام‌بخش خلق مجموعه داستان‌های وینی پو بودند، به پواستیکز (Poohsticks ) تغییر نام داده شد.
این پل در سال ۱۹۹۹ در اثر رفت و آمد زیاد بازدیدکنندگان پوسید و با بودجه‌ای که از طرف شرکت دیزنی تامین شده بود، با یک سازه جدید جایگزین شد. پل اصلی از هم باز و به مرکزی در شرق ساسکس انگلیس منتقل شد و به تازگی مجوز بازسازی گرفت. این پل که ۸.۸۷ متر طول و ۴.۵ متر عرض دارد حالا با استفاده از چوب درختان بلوط محلی به طور کامل بازسازی و تعمیر شده است.
حراج تکه‌ای از دنیای وینی پوی با صدمین تولد خرس پو همزمان شده است یعنی زمانی که کریستوفر رابین به مناسبت تولد یک سالگیش یک خرس عروسکی پشمالو از فروشگاه معروف هارودز هدیه گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *