13:15

نسخه جدید «ارباب حلقه‌ها» برای اولین بار با نقاشی و تصویرگری‌های «جی. آر. آر. تالکین»، خالق این دنیای فانتزی، به بازار کتاب می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتشارات هاتون میفلین هارکورت از انتشار نسخه جدیدی از سه‌گانه پرطرفدار ارباب حلقه‌ها خبر داد که در آن برای اولین بار از دهه ۵۰ میلادی تاکنون، تصویرگری‌های نویسنده اصلی نیز به صفحات داستان اضافه می‌شود. این نسخه موردانتظار ۱۹ اکتبر سال جاری میلادی (۲۷ مهر ۱۴۰۰) به بازار خواهد آمد.

به گفته دب برودی ناشر و معاون اجرایی انتشارات هاتون میفلین هارکورت، طرفداران آثار تالکین با تصویرگری‌های وی در رمان هابیت آشنایی دارند و نقاشی‌های وی برای مجموعه ارباب حلقه‌ها نیز در سال ۲۰۱۸ در نیویورک، پاریس و آکسفورد انگلیس به نمایش گذاشته شده بود.

برودی می‌گوید: این نویسنده انگلیسی شخصیت متواضعی داشت و استعداد هنری آشکار و نادری که بدون هیچگونه کلاس و آموزشی از خود نشان می‌داد را کوچک می‌شمرد. این تواضع باعث شد آثار هنری این نویسنده در دوران حیاتش کمتر دیده شوند.

مجموعه داستانی ارباب حلقه‌ها شامل رمان‌های یاران حلقه (۱۹۵۴)، دو برج (۱۹۵۴) و بازگشت پادشاه (۱۹۵۵) به قلم جی. آر. آر. تالکین از پرفروش‌ترین آثار فانتزی تاریخ هستند. این مجموعه بعدها به یک سه‌گانه سینمایی پرفروش به کارگردانی پیتر جکسون تبدیل و روزبه‌روز بر تعداد طرفدارانش افزوده شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *