22:23

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر از پردیس سینمایی «چارسو» به عنوان خانه اصلی جشنواره و سینما فلسطین به عنوان سینمای منتقدان خبر داد.
مسعود نقاش‌زاده در گفت وگو با ایرنا با اشاره به مکان برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: سالن مرکزی جشنواره که نام خانه را برای آن در نظر گرفته‌ایم، مجموعه پردیس سینمایی چارسو خواهد بود، به علاوه سینما فلسطین که بخش دیگری از بدنه جشنواره است به نیازهای منتقدان و بخشی از اهالی رسانه پاسخ خواهد داد.
وی افزود: در سالن اصلی خانه جشنواره، نمایش فیلم‌ها را از روز ۱۱ بهمن شروع خواهیم کرد، چرا که روز ۲۲ بهمن که روز اختتامیه است، نمایشی نخواهیم داشت؛ در نتیجه اکران اهالی رسانه یک روز زودتر شروع خواهد شد. البته که اکران فیلم‌های سینمای مردمی از ۱۲ بهمن شروع می‌شود.
دبیر جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: در چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم‌های کوتاه و مستند هم نمایش دارند و حداقل در دو سالن که مشخص خواهد شد، برای آثار مستند و کوتاه نمایش خواهیم داشت.
وی ادامه داد: در مورد تعداد مهمانان تابع دستورالعمل‌‎های ستاد ملی کرونا هستیم اما از آنجایی که این روزها هشدارهایی جدی در رابطه با کنترل شیوع بیماری دریافت می‌کنیم، احتمالا همچنان با برخی از محدودیت‌ها در استفاده از سالن‌های سینما روبرو باشیم.
نقاش‌زاده گفت: امسال افتتاحیه را به شکل برنامه‌ای مستقل و جداگانه نداریم اما یک برنامه کوتاه برای شروع جشنواره خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر به جز برنامه‌ای که به صورت معمول در اختتامیه برای بزرگداشت برخی از هنرمندان فقید سینما داریم، برنامه‌ای متفاوت در این مراسم اجرا خواهد شد.
دبیر جشنواره فیلم فجر یادآورر شد: در طول یک سال گذشته عزیزان ارزشمندی را در سینما از دست دادیم که غالبا به دلیل کرونا بود و هرکدام از این آدم ها مستحق یک برنامه مجزا هستند چرا که هرکدام از این آدم ها به گردن سینمای ایران حق دارند؛ اما جشنواره فیلم فجر برنامه‌ای بسیار فشرده است که ما در حد وسع خود تلاش می‌کنیم یادی از آنان داشته باشیم. البته که خارج از جشنواره هم باید این موضوع دنبال شود.
وی گفت: بخشی نکوداشت ویژه در مورد چند سینماگر هست که حدود ۹۰ دقیقه است و نیمی از این زمان صرف نمایش بخشی از فیلم‌های عزیزان از دست رفته و نیمی دیگر شامل توانایی‌ها و مهارت‌های آنان در سینما است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *