11:12

مدیرعامل خانه تئاتر با ارائه توضیحاتی از پیگیری این خانه، برای حل مشکلات بعضی از اعضای جامعه تئاتر در ناآرامی‌های اخیر نکاتی را مطرح کرد و از انتخاب رؤیا تیموریان به عنوان سفیر مهربانی خانه تئاتر و انتخاب مجید قناد به عنوان مدیر رفاه خانه تئاتر خبر داد.
مقصود نعیمی ذاکر در گفت‌وگو با ایسنا درباره حل مشکلات ساختمان خانه تئاتر و اخذ مجوز سازمان آتش‌ نشانی نکاتی را مطرح کرد و از فرایند حل مشکلات صنفی انجمن‌های خانه تئاتر در جلسه‌ای گزارش داد که پیش‌تر در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.
او در آغاز درباره وضعیت صدور مجوز بهره‌برداری از ساختمان خانه تئاتر گفت: آقای هوشمند هنرکار از چندماه قبل از سوی هیات مدیره خانه تئاتر ماموریت یافت که نسبت به تغییرات مورد نظر سازمان آتش نشانی، اقدامات لازم را انجام دهد که هم اکنون مراحل پایانی آن در حال طی شدن است و امید آن داریم که به زودی از سالن جوانمرد و کافی شاپ در خانه تئاتر بهره‌برداری شود.

آخرین وضعیت هنرمندان بازداشتی
مدیر عامل خانه تئاتر درباره حل مشکلات هنرمندانی که در ناآرامی‌های اخیر دستگیر شده‌اند، گفت: سه نفر از اعضای خانه تئاتر، با هماهنگی هیات مدیره خانه تئاتر مسؤولیت کمیته پیگیری مشکلات اعضای بازداشت شده را عهده دار شدند و مقرر شد که مراحل اجرایی آن با دفتر مدیر عامل خانه تئاتر نیز هماهنگ شود و همزمان، با کمیته‌های پیگیری خانه سینما و خانه موسیقی هماهنگی‌های لازم به عمل آید و در همین راستا مدیران خانه‌های تئاتر ، سینما و موسیقی جلساتی را برگزار کردند تا در حد امکان، خدمات حقوقی و پیگیری‌های قضایی انجام پذیرد. در همین جهت در آخرین جلسه مدیران خانه‌های هنری ، سه وکیل که سوابق پیگیری این نوع پرونده‌ها را داشتند، از سوی خانه سینما پیشنهاد شدند و مقرر شد که ایشان، راهنمایی‌های حقوقی لازم را در دستور کار کمیته‌ها قرار دهند.

مذاکره با مدیران ارشد رسانه ملی
او در ادامه درباره حل مشکلات اشتغال هنرمندان تئاتر، بعد از دوران کرونا و در شرایط کنونی توضیح داد: در جلسه‌ای که با معاون هنری وزارت ارشاد داشتم ، درباره راه حل‌های این موضوع، گفت‌وگوی خوبی انجام شد و ایشان برای اشتغال هنرمندان تئاتر نکات مثبتی را در زمینه تولید برنامه در پلتفرم «صحنه» در تلوبیون مطرح کردند و امیدوارم در دیدارهای بعدی به شیوه‌های اجرایی نیز نزدیک شویم. همچنین در دیداری که با مدیران صندوق هنر درباره سرمایه گذاری و پشتیبانی در تولید تله تئاتر و استفاده از پلتفرم‌های فضای مجازی نکاتی مطرح شدکه با استقبال ایشان روبرو شد.
او با بیان این که اراده مثبتی در نگاه مدیریتی وزارت ارشاد ، برای حل مشکلات اشتغال و صنفی جامعه تئاتر وجود دارد، از مذاکرات خود با مدیران ارشد رسانه ملی خبر داد و افزود : در این دیدارها تاکید ایشان، حمایت از تولید تله تئاتر بود و برای حمایت از هنر تئاتر در رسانه ملی، قول پشتیبانی و همکاری دادند و از سوی دیگر با مکاتباتی که با مدیران معاونت مجازی سازمان صورت گرفت ، به زودی در بستر پلتفرم تلوبیون ، VOD به نام«صحنه» با رویکرد تئاتر ، شروع به فعالیت خواهد کرد.
وی در ادامه توضیح داد که به تازگی با یکی از کارگزاری‌های بیمه در کار گروه رفاه و با هماهنگی‌های مجید قناد ، گفتگویی داشته است.

همکاری خانه تئاتر با بیمه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی
نعیمی ذاکر افزود: پیشنهادی را به کارگزاری بیمه ارائه کردیم که اقتصاد صندلی و بلیط سالن‌های تئاتر در یک تئاتر تبلیغی و اقتصادی بیمه شود تا صاحبان سالن و تهیه کنندگان محتوا ، با آرامش بتوانند به موضوع کار خود بپردازند و در حوزه تولید محتوا و ایجاد شرایط خوب برای تماشاگران، دغدغه‌های‌شان صرفا فرهنگی و اثر بخشی پیام باشد.
مدیر عامل خانه تئاتر درباره حمایت بنگاه‌های تولیدی مانند کارخانه‌ها و صاحبان صنایع و بخش‌های عرضه تولید کالاها نیز اشاره کرد که از دیگر رویکردهای مدیریت خانه تئاتر است که هنر نمایش به گونه‌ای وزین و در شان هنر تئاتر ، مورد حمایت بخش خصوصی قرار گیرد و در همین راستا ، مکاتباتی با تعدادی از بخش‌های اقتصادی صورت گرفته است.

موضع خانه تئاتر چیست؟
وی در ادامه این گفت‌وگو، درباره مواضع خانه تئاتر در امور صنفی و شرایط اجتماعی فعلی چنین گفت : آنچه مدیریت خانه تئاتر موظف به انجام آن است ، هدف گیری‌های هیات مدیره خانه تئاتر و مصوبات آن است که در امور صنفی در تلاش هستیم ، خوشبختانه در جلسه‌ای که در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، اراده اعضای جلسه بر استقلال صنوف بود و رعایت حقوق صنفی انجمن‌های وابسته به خانه‌های هنری که در همین راستا قرار شد که موانع پیش آمده توسط کمیسیون فرهنگی مجلس و حاضران در جلسه پیگیری و اقدام شود.
وی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اظهار نظر خانه تئاتر در مورد وقایع اخیر اشاره کرد که در همان آغاز، هیات مدیره‌ خانه تئاتر، نگاه خود را در بیانیه‌ای اعلام کرد.

۲۵۰ هزار تومان از حق بیمه تکمیلی به حساب اعضا بازمی‌گردد
نعیمی ذاکر در بخش دیگری از این گفتگو درباره واریز مبلغ ۲۵۰ هزار تومان تعهد شده‌ی بیمه تکمیلی گفت: آنچه باعث تاخیر در پرداخت شده است ، بر اساس اظهارات مدیران وزارت ارشاد ، طی مراحل ادارای است و مانعی وجود ندارد و به محض تخصیص اعتبار مالی ، این مبلغ به حساب اعضای خانه تئاتر واریز خواهد شد.
وی سپس درباره همکاری خانه تئاتر با مدارس در شرایط فعلی که می‌تواند به آرامش دانش‌آموزان کمک کند ، توضیح داد: در حال آماده کردن طرحی هستیم برای همکاری با کانون پرورش فکری که اجرای نمایش مدرسه‌ای نیز در آن لحاظ شده است. امید است فرصت‌های همکاری جامعه تئاتر با بخش‌های گوناگون جامعه بویژه حوزه‌های آموزشی فراهم شود.

مسؤولیت‌های تازه رؤیا تیموریان و مجید قناد
نعیمی ذاکر درباره عنوان سفیر مهربانی که مسوولیت آن را تیموریان پذیرفته است ، نیز توضیح داد: از آنجا که پیشوند خانه ، قبل از واژه تئاتر حس مهمی را منتقل می‌کند ، بر آن شدیم که مهربانی نهفته در خانه تئاتر را به بهانه‌های مختلف بین اعضای این خانه جاری کنیم و خوشبختانه سرکار خانم رحیمی به پیشنهاد خانم تیموریان به عنوان مدیر اجرایی و هماهنگی در کنار ایشان حضور دارد. امیدوارم که بتوانیم از هر سو، اعضای خانه تئاتر را بیش از گذشته در کنار یکدیگر ببینیم.
او همچنین از فعال شدن مدیریت رفاه با مدیریت مجید قناد خبر داد و گفت: جناب آقای قناد که از سال‌ها پیش افتخار همکاری با ایشان را داشتم ، همواره در امور خیر پیشگام بودند. موضوع کارگزاری بیمه و اقتصاد سالن‌ها را ایشان دنبال کردند و در حال مذاکره برای حل مشکل مسکن اعضای خانه تئاتر نیز هستند و برای جوانان خانه تئاتر که در روزهای آغازین ازدواج هستند ، دیدگاه‌هایی دارند که امیدوارم سبب نتایج خوبی بشود.
او که چندی پیش با شاهین چگینی، رییس هیات مدیره انجمن تماشاخانه‌های خصوصی دایداری داشته است ، درباره نتایج این ملاقات توضیح داد: در این دیدار، گفتگویی در مورد آسیب شناسی سالن‌های خصوصی داشتیم و قرار شد با رویکردی آماری از وضع سالن‌ها گزارشی تهیه شود تا بتوانیم در جهت کمک به ایشان و همراهی‌های قانونی ، برنامه‌ای مدون داشته باشیم.
نعیمی ذاکر با اشاره به راه‌ اندازی مرکز آموزش خانه تئاتر، در این باره گفت: با جناب آقای دادویی، رییس انجمن مدرسان خانه تئاتر توافقی کردیم که در ساختمان آفتاب این مرکز راه اندازی شود و در شان خانه تئاتر تمام نکات لازم مورد توجه قرار گیرد. در همین جهت از پشتیبانی فکری آقایان راد و همت و خانم‌ها تیموریان و کاظمی نیز در شورای سیاستگذاری مرکز آموزش بهره‌مند هستیم.

چه خبر از بودجه خانه تئاتر؟
وی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره بودجه خانه تئاتر نیز گفت: مکاتبه و گفتگوهایی با جناب آقای دکتر اسلامی، معاونت اداری مالی وزارت ارشاد انجام شد و کارهای اداری آن در حال انجام است و دکتر سالاری، معاون امور هنری هم قول پشتیبانی از خانه تئاتر را داده‌اند.
نعیمی ذاکر در ادامه این گفتگو در باره تشکیل جلسات هنر درمانی در شرایط کنونی در خانه تئاتر نیز توضیح داد : با تعدادی از روانشناسان گفتگو کردیم که به عنوان مشاوران خانه تئاتر با هماهنگی دفتر مدیریت در خدمت اعضای خانه تئاتر باشند که متعاقبا خبر آن از طریق سایت خانه تئاتر اعلام خواهد شد.
وی در پایان درباره رویکرد جدید روابط عمومی خانه تئاتر چنین عنوان کرد: از هفته گذشته شورای سردبیری روابط عمومی تشکیل و قرار شد که به مدیریت روابط عمومی به مثابه یک رسانه همه جانبه نگاه شود و نظم اجرایی و تقسیم کار در ارسال پیام با در نظر گرفتن تنوع فعالیت‌ها در جامعه هنری تئاتر ، مد نظر باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *