14:59

بیل گیتس میلیاردر سرشناس و مالک ماکروسافت مهتقد است که به لطف تداوم استفاده از واکسن کووید۱۹، تا پایان سال 2022 می‌توان جهان را از ویروس کرونا پاک و روال زندگی را کاملاً عادی کرد، هرچند می‌گوید که این ویروس تا آن زمان کاملاً ریشه کن نخواهد شد.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از فاکس‌نیوز، بیل گیتس روز یکشنبه در گفت‌وگویی که با شبکه اسکای نیوز انجام داد گفت: «ما این بیماری کووید۱۹را ریشه‌کن نخواهیم کرد اما می‌توانیم آن را تا پایان سال۲۰۲۲ بسیار کم کنیم.»
به گفته بنیانگذار مایکروسافت، آنچه برای رسیدن به وضعیت ریشه‌کنی کرونا کمک می‌کند سرعت استفاده از واکسن در کشورهای مختلف است.
گیتس گفت که کشورهای ثروتمندتر مانند ایالات متحده و انگلیس، تا تابستان امسال به سطح بالایی از واکسیناسیون شهروندان‌شان خواهند رسید. این کار باعث می‌شود دوزهای بیشتری در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار گیرد.
گیتس معتقد است واکسن‌های کرونا تا پایان سال ۲۰۲۱ و اویل سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان پخش می‌شوند.
او در این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: «کشورهایی که می‌خواهید همه افراد بالای 60 سال را واکسینه کنید مانند آفریقای جنوبی و برزیل فقط در سه یا چهار ماه آینده این موضوع به اولویت نخست تبدیل می‌شود.»
گیتس از مدت‌ها پیش بر اهمیت توزیع واکسن به همه کشورهای جهان تأکید کرده و در سال گذشته از طریق سازمان غیرانتفاعی خود، بنیاد بیل و ملیندا گیتس ده ها میلیون دلار به این روند کمک کرده است.
گیتس ماه دسامبر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما حالا نسبت به آنچه در ابتدای سال انتظار داشتیم داروهای جدید و واکسن‌های بالقوه بیشتری داریم.اما این نوآوری‌ها فقط در صورت نجات جان انسان‌ها می‌توانند مفید و کاربردی باشند.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *