20:01

در مهمترین نظرسنجی از منتقدان بین‌المللی درباره فیلم‌هایی که تاکنون در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز به نمایش درآمده، چند فیلم بالاترین امتیازها را کسب کرده اند.
به گزارش ایسنا، جشنواره کن هر ساله یک سنت برای برگزاری نظرسنجی‌های متعدد از منتقدان سینمایی دارد که مهمترین آن توسط نشریه اسکرین انجام می‌شود اما قابل اعتمادترین نظرسنجی در جشنواره ونیز توسط مجله «Venezia News» صورت می‌گیرد که متشکل از منتقدان نشریه‌های معروف اسکرین، هالیوود ریپورتر، فیلم وردیکت، لوموند، درَپ، اِل پائیس، آبزرور و… می‌شود.
از میان ۱۶ فیلم بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز که تاکنون به نمایش گذاشته شده فیلم‌های «تار» ساخته «تاد فیلد»، «ارواح اینیشرین» به کارگردانی «مارتین مک دونا» و مستند «تمام زیبایی و خونریزی» از «لورا پویترس» بیشترین امتیاز را از منتقدان بین‌المللی دریافت کرده‌اند.
امتیاز منتقدان به فیلم‌های بخش رقابتی اصلی ونیز در فاصله چند روز به پایان نمایش فیلم‌ها از این قرار است:

تار — ۴.۱
ارواح اینیشرین — ۳.۸
تمام زیبایی و خونریزی – ۳.۸
آرژانتین ۱۹۸۵ — ۳.۵
استخوان ها و همه — ۳.۴
نهنگ — ۳.۳
زندگی عاشقانه – ۳.۳
برفک — ۳.۲
دختر ابدی — ۳.۱
فرزندان دیگران — ۳.۱
مونیکا – – ۲.۹
بی نهایت — ۲.۸
آتنا — ۲.۷
باردو — ۲.۴
ارباب مورچه ها — ۲.۴
یک زوج — ۲.۴
«سنت عمر» آلیس دیوپ، «پسر» فلوریان زلر، «بلوند» اندرو دومینیک، «بدون خرس» جعفر پناهی، «شب، داخلی، دیوار» وحید جلیلوند، «کیارا» از «سوزانا نیکارلی» مهمترین فیلم‌هایی هستند که هنوز در جشنواره به نمایش گذاشته نشده و یا در این نظرسنجی هنوز امتیازی برای آنها در نظر گرفته نشده است.
البته همیشه نظر منتقدان با داوران همخوانی ندارد و گفته می‌شود «جولین مور» رئیس هیات داوران امسال ونیز بسیار تحت تاثیر مستند «تمام زیبایی و خونریزی» از «لورا پویترس» قرار گرفته و همچنین از طرفداران فیلم «ارواح اینیشرین» ساخته «مارتین مک دونا» است.
باید تا شنبه شب منتظر بمانیم تا بدانیم کدام فیلم در نهایت جایزه شیر طلای بهترین فیلم جشنواره ونیز را به خانه می‌برد.
هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، از تاریخ ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۹ تا ۱۹ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *