اعتراض شدید به صحبت‌هایی درباره ممنوعیت ورود ساز

19:53

داریوش پیرنیاکان ـ رئیس و سخنگوی هیات مدیره خانه موسیقی ـ درباره اظهارات یک نماینده مجلس درباره ممنوعیت ورود ساز به کشور گفت: نباید مساله معیشتی مردم را با ورود ساز مقایسه کرد. ورود سازها به‌خاطر تفنن نیست، موسیقی غذای روح است و باید مردم آن را داشته باشند و تصمیم‌گیرنده آن شما نیستید.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت خانه موسیقی، داریوش پیرنیاکان _ رئیس و سخنگوی هیات مدیره خانه موسیقی ایران _ درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره ورود ساز به کشور که در آن به اهالی موسیقی توهین شده بود، گفت: اخیرا صحبت‌هایی یکی از نمایندگان محترم مجلس در فضای مجازی پخش شد و بسیار تعجب‌آور بود. البته خانه موسیقی اندکی در این مورد شکیبایی بخرج داد تا ببیند موضوع صحت دارد یا نه، ایشان دوباره مصاحبه‌ای انجام داد که معلوم بود تاکیدی بر گفته‌های قبلی او بود.

ورود ساز به کشور برای تفنن نیست، برای اعتلای موسیقی کشور است
رئیس هیات مدیره خانه موسیقی ایران گفت: ما واقعا متعجبیم که یک نماینده مجلس چنین حرفی را بزند و آن هم توهین‌آمیز به جامعه هنری و جامعه موسیقایی کشور که یکی از ارکان فرهنگی کشور است. اینکه شما معیشت مردم را با ورود آلات موسیقی مقایسه می‌کنید، این مقایسه اصلا درست نیست. اگر معیشت مردم مهم است، مربوط به غذای جسم مردم است. اگر غذای روحی مردم تامین نشود این هم باز یک کم کاری است که در مملکت می‌تواند اتفاق بیفتد. اصلا نباید اینها را با هم مقایسه کنید. ورود سازها بخاطر تفنن نیست. بلکه برای اعتلای موسیقی کشور است و من تعجب می‌کنم یک نماینده این‌طور حرف بزند.
داریوش پیرنیاکان درباره اظهارات این نماینده مجلس مبنی بر اینکه «کسانی که دنبال موسیقی هستند از کشور بروند»، گفت: شما چه کاره‌اید؟ به شما چه ربطی دارد؟ شما نماینده‌ای هستید که با یک رایی در مجلس نشسته‌اید. معلوم هم نیست با چند رای آمده اید. باید تحقیق شود که شما با چند رای آمدید در مجلس نشستید. به شما چه ربطی دارد که می گویید کسانی که دنبال موسیقی هستند از کشور بروند؟

خانه موسیقی اعتراض شدید خود را به اظهارات نماینده مجلس اعلام می دارد
وی گفت: خانه موسیقی اعتراض بسیار شدید خود را نسبت به این قضیه اعلام می‌کند. در ضمن در اینجا به آقای اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی این را می‌گوییم که وزارت ارشاد باید نسبت به این قضیه عکس‌العمل نشان دهد و اعتراض کند. برای اینکه متولی سینما، موسیقی، تاتر، نقاشی و همه این هنرها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. اگر همین‌طور دم فرو ببندد و هیچ حرفی نزند، فردا هرکسی که از راه برسد چنین حرف‌هایی را بیان می‌کند.
رئیس و سخنگوی هیات مدیره خانه موسیقی افزود: در هلند در سوله‌هایی برای گاوها موسیقی پخش می‌کنند تا شیر آنها دو برابر شود. یاد شعر سعدی بزرگوار افتادم که می‌گوید: اشتر به شعر عرب در حالت است و طرب/ کژ طبع جانوری کزعشق بی خبری. هر کسی از راه برسد نمی‌تواند به این مردم بگوید از کشور بروید. مثل آن مجری که در تلویزیون گفته بود اگر کسی نمی‌خواهد از مملکت برود.

هنرمندان میزبانان تاریخ‌اند
پیرنیاکان تصریح کرد: باز هم تکرار می کنم که شما هیچ کاره‌اید و به شما ربطی ندارد کسی در این کشور باشد یا نباشد. ما بار دیگر اعتراض شدید خود را اعلام می کنیم. موسیقی برای این مردم مانند هواست؛ موسیقی غذای روح است و باید مردم آن را داشته باشد و تصمیم گیرنده آن شما نیستید.
رئیس هیات مدیره خانه موسیقی ایران در پایان سخنانش گفت: باید به این آقای نماینده بگویم که سیاستمداران در هر جایگاهی که باشند مهمانان تاریخ‌اند و ما هنرمندان میزبابان تاریخیم. آنهایی که رفتنی هستند آقای نماینده شما هستید نه ما.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *