13:48

مدیر رادیو سلامت توضیحاتی را درباره تمهیدات رادیو سلامت نسبن به احتمال ورود موج ششم کرونا ارائه کرد.
به گزارش رسیده، دکتر صدیقه اعتمادسعید، مدیر رادیو سلامت درباره تمهیدات رادیو سلامت برای احتمال ورود موج ششم کرونا می‌گوید: با توجه به رصدهای انجام شده در مراکز بیمارستانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور احتمال ورود به موج ششم کرونا بسیار محتمل به نظر می‌رسد و همین امر ملاحظات و پیش‌بینی‌هایی را برای رسانه، به ویژه رسانه تخصصی سلامت محوری چون رادیو سلامت اقتضا می‌کند. در همین راستا در جدول پخش برنامه‌های رادیو سلامت تمهیداتی اندیشیده شده تا به کمک گروه‌های برنامه ساز بتوانیم با اطلاع‌رسانی مفید و آگاهی بخشی لازم در کنار مردم این شرایط سخت همه‌گیری کرونا را پشت سر بگذاریم. بر این اساس اطلاع رسانی در برنامه‌ها بر چند محور قرار گرفته است.
وی ادامه می‌دهد: برای گام اول پویشی در رایو سلامت آغاز خواهد شد با عنوان (واکسن می‌زنم). این پویش در جهت مشارکت همه اقشار جامعه است برای شرکت در طرح واکسیناسیون، چرا که واکسیناسیون اولین گام در مقابله با کرونا و ایمنی جمعی و شکستن دایره ابتلاست. آنچه که تجارب جهانی به ما نشان داده تاثیر قابل توجه واکسیناسیون در ایمنی بخشی و پیشگیری از مرگ و میر در کروناست و عقل سلیم حکم می‌کند که در این زمینه از این تجارب بهره بگیریم و با واکسیناسیون همگانی به کنترل هر چه سریعتر این بیماری کمک کنیم.
دکتر اعتمادسعید عنوان می‌کند: در گام دوم تبیین، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی محور برنامه‌های رادیو سلامت است. ما در برنامه «کمربندی» پاسخگو در صبح و عصر به سوالات، شبهات و نکات مهمی که در ذهن مردم در خصوص واکسیناسیون، کرونا و درمان وجود دارد پاسخ می‌دهیم. کارشناسان برنامه پاسخگوی همگی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور هستند.
وی با اشاره به سومین گام تاکید می‌کند: سومین گام در جدول پخش برنامه‌های رادیو سلامت در شرایط موج ششم کرونا توجه به مطالبه‌گری و توضیح و تبیین سیاست‌گذاری‌های مسئولین و متولیان بهداشت کشور در امر مقابله با کروناست. در برنامه‌هایی مانند نیم نگاه و مخاطب خاص نیازهای جامعه و مطالبات مخاطبان در امر سلامت و بهداشت مطرح و پیگیری می‌شود.
مدیر رادیو سلامت عنوان می‌کند: نکته مهم دیگری که نباید در رسانه مغفول واقع شود. توجه به امنیت روانی و بهداشت و سلامت روان مخاطبان است. می‌دانیم که از شروع کرونا تا کنون بسیاری از هموطنانمان عزیزانشان را از دست داده‌اند و از سویی هنوز هم نگرانی، ترس و اضطراب ناشی از بیماری و از دست دادن عزیزان در بین خانواده‌ها وجود دارد. ضمن اینکه بسیاری از داغ‌دیدگان به دلیل شرایط حاضر نتوانستد مراحل سوگ را به طور عادی پشت سر بگذارند. لذا در گام چهارم برنامه‌های روانشناسی رادیو سلامت مثل با هم حرف بزنیم، عشق کتاب و… تمرکز خود را روی افزایش تاب‌آوری، همدلی و حفظ سلامت روان قرار داده‌اند.
اعتمادسعید افزود: در کنار همه این موارد آخرین اطلاعات و اخبار در حوزه تحقیقات، فناوری‌ها و وضعیت بیماری در ایران و جهان، همچنین اقدامات موثر در حوزه کنترل در برنامه‌های «کافه خبر» و «به زندگی سلام کن» به اطلاع مخاطبان می‌رسد. همه تلاش ما به عنوان یک رسانه تخصصی بودن در کنار مردم است تا به یاری خداوند و کمک یکدیگر انشالله هر چه زودتر به کنترل نهایی و پایانی این بیماری نزدیک شویم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *