18:13

کارگاه دو روزه طراحی پوستر با موضوع زاینده رود با حضور طراحان اصفهانی با عنوان «نصف شد، نصف جهان از خشکی» در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.
به گزارش رسیده، خانه گرافیک حوزه هنری استان اصفهان با همکاری طراحان گرافیک انقلاب اسلامی آیه و سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری اصفهان و شرکت آب منطقه ای اصفهان کارگاه « نصف شد، نصف جهان از خشکی» را برگزار کردند.
در این کارگاه دوروزه(۲۷و۲۸ آبان ۱۴۰۰) که با توجه به شرایط حاد آب زاینده رود و خشکی نصف جهان و فرونشست های اخیر زمین در اصفهان، با توجه به رسالت هنرمندان در آگاهی بخشی به مسئولین برگزار شد برای آشنایی طراحان با شرایط زاینده رود دکتر مینا بگی کارشناس آب منطقه ای اصفهان به توضیح زاینده رود، حق آبه، شرایط کنونی آب، فرونشست ها،تالاب، برخورد با حفاری های غیرمجاز، برداشت بی رویه از آبهای زیرزمینی و…پرداخت.
پس از آن طراحان این کارگاه با حضور اساتیدی مانند استادحمیدرضا کشاورزی،حامد مغروری، سید مجتبی مجلسی و… به تولید پوسترهایی درخصوص آب پرداختند.
هویت ایران به اصفهان و هویت اصفهان به زنده رود
استاد حمیدرضا کشاورزی میاندشتی طراح و گرافیک در خصوص کارگاه دو روزه گرافیک که در روزهای 27 و 28 آبان با موضوع زاینده رود در خانه هنرمندان اصفهان توسط حوزه هنری اصفهان برگزار شد گفت: این کارگاه برای نجات زاینده رود با نگاه ملی دایر شده است و یکی از هویت های اصلی ایرانی به اصفهان است و هویت اصفهان به زاینده رود و آثار تاریخی آن است، به همین جهت است که هنرمندان اصفهانی سعی کرده اند در این کارگاه به کمک کشاورزان و گردشگری اصفهان بیایند.
وی با اشاره به برگزاری این کارگاه در دو روز متوالی افزود: در این دو روز ایده پردازی شد و این ایده ها به ایجاد پوسترهایی در خصوص آب و خشکی زاینده رود با نگاه ملی می پردازد که می تواند قدمی در این راه برای کمک به بیان مسئله و رساندن آن به گوش مسئولان باشد.
این هنرمند گرافیست خاطرنشان کرد: ماهنرمندان گرافیک احساس وظیفه کرده ایم که با طراحی پوستر به حل این مشکل بپردازیم. سایر رشته های هنری مانند تصویرسازان و کارتونیست ها و … هم می توانند در این روند موثر باشند.
گفتنی است، بسیاری از مسئولین چون سید محمد هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت ارشاد، حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از این کارگاه دو روزه و نمایشگاه “زنده بود” که در گالری خانه هنرمندان واقع در پارک ایثارگران دایر بود بازدید کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *