15:12

بانی‌فیلم: موضوع انتخاب رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد از خبرهایی‌ست که در روزهای اخیر بیشترین توجه را در میان دست‌اندرکاران سینما داشته است.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، پس از معرفی محمدمهدی اسماعیلی به عنوان گزینه وزارت ارشاد، گمانه‌زنی‌های زیادی در باره شخصی که قرار است پشت میز ریاست سازمان سینمایی بنشیند صورت گرفت.
برخی از گزینه‌ها به نظر جدی‌تر می‌آمدند مانند محمود رضوی، محمد احسان‌حسنی، شهاب اسفندیاری و برخی گزینه‌ها دیگر هم مشخص بود تنها حاصل فضاسازی‌هایی‌ست که توسط خود این افراد یا اطرافیانش انجام شده مانند محمد خزایی!
به هرحال پس از رای اعتماد مجلس به اسماعیلی و استقرار او در مقام سیزدهمین وزیر ارشاد در دفترش در میدان بهارستان، این بار با محدود شدن اسامی اشخاصی که احتمال ریاست‌شان بر سازمان سینمایی بیشتر بود، از شهاب اسفندیاری به عنوان محتمل‌ترین فرد برای نشستن روی صندلی ریاست سازمان سینمایی نام برده می‌شود.
انتخاب رییس سازمان سینمایی در دولت ابراهیم رییسی در حالی مورد توجه است که این سازمان با چالش‌های جدی در بیشتر حوزه‌های خود روبروست.
به نظر می‌رسد در صورت انتخاب شهاب اسفندیاری که در حال حاضر ریاست دانشگاه صداوسیما را عهده‌دار است، بتوان به حل شدن اختلافات میان سازمان صداوسیما و سازمان سینمایی در حوزه‌هایی مانند شبکه نمایش خانگی، اعمال نفوذهای مدیران تلویزیون در مورد فیلمنامه‌‌ فیلم‌ها سینمایی و مسایل مشابه امیدوار بود.
اسفندیاری پس از جواد شمق‌دری، حجت‌اله ایوبی، محمدمهدی حیدریان و حسین انتظامی پنجمین شخصی‌ست که ریاست سازمان سینمایی را برعهده می‌گیرد.
به اعتفاد برخی از کارشناسان سینمایی، نزدیکی فکری شهاب اسفندیاری با برخی فیلمسازان جریان خانه سینما و مدیران سابق این نهاد صنفی مانند رضا میرکریمی و محمدمهدی عسکرپور، می‌تواند چشم‌اندازهای احتمالی سازمان سینمایی را تا حدودی مشخص سازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *