22:32

«پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» در پایان چهارمین هفته خود به فروش ۶۷۵ میلیون و یکصد هزار دلاری در سراسر جهان و میزان فروش این دنباله در آمریکای شمالی به نزدیک ۴۰۰ میلیون دلار رسید.
به گزارش ایرنا، فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» که بر اساس شخصیت بلک پانتر از مارول کامیکس ساخته شده‌، همچنان در جایگاه نخست فروش قرار دارد و فروشی به میزان ۱۷.۶ میلیون دلار در چهارمین هفته خود از ۳۸۵۵ سینما داشت و مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به ۳۹۳.۷ میلیون دلار رساند.
این فیلم که دنباله‌ای بر پلنگ سیاه در سال ۲۰۱۸ با فروش ۱.۳۴۸میلیارد دلاری و سی‌اُمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است، به زودی تنها سومین فیلم امسال خواهد بود که از مرز فروش ۴۰۰ میلیون دلاری فروش در آمریکای شمالی عبور می‌کند.
پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد به کارگردانی رایان کوگلر است که فیلمنامه آن را با جو رابرت کول نوشته و لتیشیا رایت، لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، وینستون دوک، فلورنس کازومبا، دومینیک تورن، میشائلا کوئل، تنوک هوئرتا، مارتین فریمن و آنجلا باست در آن ایفای نقش کرده‌اند.
فیلم اکشن و کمدی سیاه آمریکایی شب خشونت‌آمیز اثر تومی ویرکولا تنها اکران سراسری این آخر هفته نیز با بازی دیوید هاربر در جایگاه دوم قرار گرفت و با ۱۳.۳میلیون دلار از ۳۶۸۲ سینمای آمریکای شمالی تا حدودی انتظارات را برآورده کرد. پیش‌بینی می‌شد که این فیلم در تعطیلات آخر هفته، حدود ۱۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.
شب خشونت‌آمیز بر اساس فیلمنامه‌ای از پاتریک کیسی و جاش میلر ساخته شده است. در این فیلم همچنین جان لگویزمائو و بورلی دی آنجلو به ایفای نقش پرداخته‌اند.
این فیلم در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ در کامیک‌کان نیویورک نمایش داده شد و در ۲ دسامبر ۲۰۲۲ توسط یونیورسال پیکچرز به صورت سینمایی انتشار یافت.
شب خشونت‌آمیز یک هفته و نیم دیگر و تا زمان اکران آواتار۲ فرصت دارد تا به فروش حداکثری برسد.
انیمیشن ماجراجویانه دنیای عجیب دیزنی هم در نخستین نمایش خود با ۱۲ میلیون دلار در گیشه شکست خورد و در دومین آخر هفته اکران خود ۴.۹ میلیون دلار از ۴۱۷۴ سالن سینما به دست آورد که نسبت به هفته افتتاحیه اکران آن ۶۰ درصد کاهش دارد.
این فیلم خانوادگی تاکنون ۲۵.۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۴۲.۳ میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشت که نتیجه‌ای فاجعه بار است.
از آنجایی که تولید دنیای عجیب تقریباً ۲۰۰ میلیون دلار هزینه داشت و ده‌ها میلیون دلار دیگر برای فروش آن هزینه شد، منابع تخمین می‌زنند که دنیای عجیب دستکم ۱۰۰ میلیون دلار در اکران خود از دست خواهد داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *