18:54

کمپین “به حمایت از اوکراین برخیز” در شبکه‌های اجتماعی توسط ستارگان دنیای فیلم و موسیقی به راه انداخته‌اند.
به گزارش دویچه‌وله، بونو، خواننده محبوب گروه یو۲ در پبامی گفته است: «مردم شجاع اوکراین برای آزادی خود و آزادی ما مبارزه می‌کنند.»
التون جان هم لینک ویدیویی را از یکی از کنسرت‌های پیشین خود که به مناسبت روز جهانی ایدز در کی‌یف برگزار کرده بود، به اشتراک گذاشته و در پیام‌اش از اندوه و تأثر خود از رنج مردم اوکراین سخن گفته است.
جولیان لنون، پسر ۵۹ ساله جان لنون، جنگ اوکراین را یک “تراژدی تصورناپذیر” خوانده و گفته است، این رویداد سبب شد تا ترانه معروف پدرش “تصور کن” (Imagine) را برای اولین بار بازخوانی کند.
سلین دیون، لنی کراویتز، جان بون جووی، هیو جکمن و شمار زیادی از ستارگان محبوب و معروف فیلم و موسیقی در این کمپین شرکت کرده‌اند.
گروه پینک فلوید پس از گذشت نزدیک به ۳۰ سال با دیگر ترانه‌ای ضبط کرده است. پینک فلوید با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که با ضبط و انتشار ترانه “هی، هی، برخیزید” (Hey, Hey, Rise-Up) قصد دارد پشتیبانی خود را از اوکراین نشان دهد.
این ترانه که جمعه هشتم آوریل منتشر شد، با همراهی و صدای آندری چلوینیوک، خواننده معروف اوکراینی تهیه شده است.
این خواننده گروه اوکراینی “بوم‌باکس” (Boombox)، در پی حمله روسیه به کشورش اعلام کرد که تور جهانی خود را به منظور پشتیانی و پیوستن به ارتش اوکراین لغو می‌کند.
پینک فلوید گفته که با انتشار ترانه جدید می‌کوشد، کمک‌های مالی و خیریه در راستای فعالیت‌های بشردوستانه برای اوکراین جمع‌آوری کند.
اعضای این گروه پرآوازه عنوان کرده‌اند که همانند بسیاری‌ دیگر، از حمله روسیه به اوکراین “سرخورده و خمشگین” هستند.
در پیام گروه پینک فلوید آمده است: «انزجار آور است که یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان، کشوری دموکراتیک، صلح‌جو و مستقل را مورد حمله قرار می‌دهد و انسان‌ها را به قتل می‌رساند.»
گروه پینک‌ فلوید آخرین بار در سال ۱۹۹۴ترانه‌ای را ضبط کرده بود، کاری به نام “ناقوس جدایی”.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *