15:30

محمدامین همدانی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی»، درباره شباهت انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» با انیمشین خارجی «لوکا» توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش فارس، محمدامین همدانی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» درباره صدور پروانه نمایش این فیلم در روزهای اخیر و همچنین اکران آن گفت: برنامه ریزی ما برای اکران این انیمیشن در شهریورماه است. خوشبختانه ما اکران بین‌المللی بسیار خوبی را تجربه کردیم و استقبال شگفت‌انگیزی از این انیمیشن در کشورهای مختلف شد که قطعا امیدواریم همین شکل استقبال هم در ایران بریا این فیلم اتفاق افتد.
وی در پاسخ به اینکه آیا این انیمیشن شباهتی به انیمشین خارجی «لوکا» دارد یا خیر، توضیح داد: تولید یک انیمیشن سینمایی حدود سه سال زمان می‌برد و ما و این انیمیشن همزمان کار تولید را شروع کردیم و اینگونه نبوده است که «پسر دلفینی» بعد از لوکا کلید خورده باشد؛ بنابراین هیچ توجهی به این انیمشین وجود نداشته است. نکته بعدی این است که وقتی این فیلم منتشر شد برای ما هم این نگرانی وجود داشت که نکند فیلم ما با توجه به فضای «لوکا» شباهتی به آن داشته باشد. خوشبختانه وقتی این انیمیشن را دیدیم خوشحال شدیم که هیچ شباهت یا پیوندی بین این دو فیلم نیست.
این تهیه‌کننده انیمشین عنوان کرد: ما با انتشار لوکا از دو جهت خوشحال شدیم. اول اینکه فضا و داستان فیلم ما گستره خیلی بزرگتری نسبت به این انیمیشن را شامل می‌شود و مخاطب با دیدن «پسر دلفینی» اذعان خواهد کرد این فیلم داستان بسیار جسورانه‌تری نسبت به «لوکا» دارد. دوم آنکه هیچ شباهت ساختاری به ایین انیمیشن به لحاظ مضمون نیز وجود ندارد زیرا لوکا یک قصه پری‌گونه است اما داستان «پسر دلفینی» می‌تواند همین امروز اتفاق افتاده باشد و هیچ جادویی در فیلم وجود ندارد. برای همین تفاوت‌های بنیادین هرکسی فیلم را در آینده ببیند به طور قطع متوجه خواهد شد که این این دو فیلم دو فضای متفاوت را دارند. حتی من فکر می‌کنم آمدن فیلم «لوکا» می‌تواند یک تبلیغ خوب برای فیلم ما باشد چرا که ما نگران مقایسه شدن آن‌ها باهم نیز نیستیم.
همدانی که اخیرا با حکم مدیرعامل فارابی عضو کارگروه ارزیابی و برنامه‌ریزی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شده است، درباره شرایط سینمای کودک و نوجوان گفت: یکی از نکات مهم این است که کرونا آسیب خیلی جدی به سینما زده و همه بخش‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. سینمای کودک در پیش از کرونا نیز برای دعوت از کودکان و نوجوانان برای آمدن به سینما دچار چالش بود، کرونا هم باعث شد تا دیگر مدارس و والدین قید حضور در سینما را بزنند. به همین نسبت این تاثیر روی تولید هم اثرگذار است. من خیلی از فیلم‌های کودک را می‌شناسم که با اینکه از تولید آن‌ها مدت زمانی گذشته است و آماده نمایش هستند اما ترجیح دادند که به دلیل همین شرایط فیلم خود را اکران نکنند.
وی ادامه داد: وقتی اکران فیلم‌ها کم می‌شود، به تبع آن توجه و حمایت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. من فکر می‌کنم در سال پیش رو با کمتر شدن حساسیت‌های کرونایی، دوباره این حمایت‌ها بتواند رقم بخورد و شاهد یک شروع پرفروغ در حوزه کودک باشیم. فیلم‌های کودک خیلی خوبی آماده اکران هستند که با پیدا شدن فرصت مناسب حتما باعث رونق سینما خواهند شد.
تهیه‌کننده انیمشین «فهرست مقدس» در پایان با اشاره به تاثیر جشنواره کودک و نوجوان بر سینمای ایران، افزود: جشنواره کودک فراز و نشیب‌های زیادی داشته است و این جشنواره می‌تواند خیلی بیشتر از اینها به سینمای کودک کمک کند. بدون شک جشنواره کودک پتانسیل بزرگی دارد تا با برنامه ریزی و سیاستگذاری دقیق بتواند سینمای کودک را به جلو ببرد. از طرفی به دلیل اینکه اکثر بچه‌های حوزه کدک و انیمیشن در شهرستان‌ها هستند و این حوزه منحصر به تهران نیست به نظرم برگزاری این جشنواره در شهرهای دیگر جز تهران، امر پسندیده‌ای است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *