17:15

محمد حقیقت – پاریس: چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم مسکو، میزبان اولین فیلم بلند نوشین معراجی به نام «پسر» خواهد بود.
این فیلم‌ بسیار خوب، نشان از استعدادی جدید در سینمای ایران می‌دهد که در هنگام برگزاری جشنواره مسکو در باره‌اش بیشتر خواهیم نوشت. مرد جوان فربه‌ای که کمی مشکل ارتباط برقرار کردن با دیگران را دارد، با مادر سالخورده‌اش، به منزل جدیدی نقل مکان کرده‌اند. فیلمساز با نگاهی تیزبین به دنیای عاطفی آنها و به زوایای احساسی آدم‌ها به شکل مینیاتوری می‌پردازد.
سناریو ، کارگردانی، ‌دیالوگ‌نویسی، ‌فیلمبرداری و بازی‌ها قابل تحسین «پسر»، از آن اثری چشمگیر ارایه داده آست.
«پسر» همچنین بزودی در جشنواره‌ای در فرانسه به نمایش در خواهد آمد.
جشنواره مسکو که در رده A قرار دارد امسال در بخش مسابقه‌اش فقط ۱۳ فیلم را پذیرفته؛ فیلم‌هایی ازکشورهای آلمان، چین، کوبا، ایران، ایتالیا ، روسیه، نروژ، ونزوئلا، ژاپن، رومانی، هند، و یونان.
در سالهای پیش سینمای ایران در جشنواره مسکو حضور پررنگی داشت.
جدا از بخش مسابقه، امسال به مناسبت صدمین سالگرد تولد سیمون سینیوره، هنرپیشه مشهور فرانسوی، تجلیلی از این هنرمند به عمل می‌آید. جدا از این، در بخش ‌ای دیگر جشنواره، فیلم‌های زیادی نمایش داده خواهد شد.
قرار است این دوره از جشنواره به شکل فیزیکی و با حضور دست‌اندرکاران سینما و تماشاگران از تاریخ ۲۲ تا ۲۹ همین ماه آوریل برگزار شود.
از ایران برای فیلم «پسر»، کارگردان آن خانم نوشین معراجی، به همراه تهیه کننده، مهدی فردقادری و برخی از عوامل در جشنواره حضور خواهند داشت. مسئولیت پخش خارجی «پسر»به عهده پرشیا فیلم است.
اعضای هیات داوران جشنواره امسال اینها هستند: بریان ماندوزا کارگردان سرشناس فیلیپینی به همراه میلوش میکوویچ (سرب ‌روسیه- بازیگر و تهیه کننده)، -کریم اینوز (برزیل- کارگردان)، یوری پوتنکو (روسیه -آهنگساز)، نیجینا سیفولاو (روسیه- نویسنده و کارگردان).
چهل‌وسومین دوره جشنواره مسکو از روز ۲۲ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ (دوم تا نهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *