10:52

شورای حمایت انجمن هنرهای نمایشی ایران در راستای حمایت از تولید آثار هنری در کنار واریز دور سوم کمک هزینه‌های حمایتی انجمن‌های نمایش استان‌ها از پرداخت حساب بخشی از گروه‌های نمایشی که از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون در شهر تهران به صحنه رفته‌اند خبر داد.
به گزارش ایرنا، کمک هزینه شورای حمایت انجمن هنرهای نمایشی ایران به منظور حمایت از تولید آثار هنری به حساب تعدادی از گروه‌های نمایشی که از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون در شهر تهران روی صحنه‌ رفته‌اند، واریز شد.
طرح حمایت از گروه‌های نمایشی براساس سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران در راستای کمک به تولید آثار هنری توسط هنرمندان انجام می‌شود.
بر این اساس، با توجه به نظر کارشناسان هنری تئاتر در شورای حمایت و با توجه به تعداد عوامل، حدود هزینه‌های اجرایی و سایر موارد مرتبط با گروه‌های نمایشی کمک هزینه‌ای به حساب گروه‌هایی که در سالن‌های تئاتر تهران روی صحنه می‌روند، واریز می‌شود.
بر اساس آمار ارائه شده؛ از ابتدای سال جاری اطلاعات اجرایی ۱۶۴ گروه نمایشی شهر تهران به‌منظور حمایت مورد بررسی قرار گرفته است.
همچنی بنا بر اخبار ارائه شده؛ اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دور سوم کمک هزینه‌های حمایتی خود را از طریق انجمن هنرهای نمایشی ایران به منظور حمایت از جشنواره‌های استانی و گروه‌های نمایشی به حساب انجمن هنرهای نمایشی واریز کرد.
واریز کمک هزینه به انجمن‌های هنرهای نمایشی استان‌ها به منظور ارتقای تئاتر در سراسر کشور به صورت علی‌الحساب خواهد بود و با تامین اعتبارات بودجه و براساس عملکرد استان‌ها این پرداختی ادامه خواهد داشت.
پیش از این، مبالغی به منظور حمایت از پورتال‌های خبری و پشتیبانی از انجمن‌های نمایش استان‌ها به حساب انجمن‌های مربوط واریز شده بود.
پرداخت کمک هزینه‌های حمایتی انجمن هنرهای نمایشی ایران با هدف حمایت بیش از پیش از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر استان‌ها و ارتقای سطح کمی و کیفی آثار آن‌هاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *