10:33

سریال‌های «بازی تاج و تخت»، «وست‌ورلد» و «فرندز» از جمله پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ هستند.

به گزارش ایرنا، سریال موردانتظار ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت سپتامبر امسال (شهریور ۱۴۰۱) روی سرویس آمازون پرایم پخش می‌شود. آمازون پرایم که در سال ۲۰۱۷ حق اقتباس مجموعه ارباب حلقه ها را به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار خرید، بودجه هنگفت ۴۶۵ میلیون دلاری را برای ساخت فصل اول این سریال اختصاص داده است، بودجه‌ای که حلقه‌های قدرت را به پرخرج‌ترین سریال تاریخ تبدیل می‌کند. 

کمتر از دو ماه مانده به پخش این گران‌ترین سریال تاریخ، دیگر سریال‌هایی را که با اختصاص بودجه‌های هنگفت ساخته شده‌اند، بشناسید:

وست ورلد (۹ میلیون دلار برای هر قسمت)

پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کدامند؟

سریال وست‌ورلد با اقتباس از یک فیلم کلاسیک به همین نام با بازی جیمز برولین و با استفاده از فناوری های مدرن ساخته شد و در کوتاه زمان توانست طیف وسیعی از مخاطبان را جذب خود کند. این سریال علمی-تخیلی با جلوه‌های ویژه قوی و فیلمبرداری تمیز و ماهرانه، داستان یک شهربازی وسترن فوتوریستی را روایت می‌کند که در آن افراد در ازای پرداخت پول می‌توانند هر رفتاری که دوست دارند با ربات‌های میزبان داشته باشند. ماجراهای اصلی از جایی شروع می‌شود که این ربات‌ها دیگر آنطور که باید رفتار نمی‌کنند…

جهان‌سازی تخیلی، مشخصه بارز سریال وست ورلد است؛ در تصویری که این سریال از سال ۲۰۵۸ نشان می‌دهد، لس‌آنجلس از لحاظ تکنولوژیکی به نهایت پیشرفت رسیده بنابراین تعجبی ندارد که بودجه هنگفتی برای ساخت چنین سریالی صرف شده باشد. به گزارش هالیوود ریپورتر، برای ساخت هر قسمت از سریال وست ورلد حدود ۹ میلیون دلار هزینه شده است.

دوستان (۱۰ میلیون دلار برای هر قسمت)

پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کدامند؟

سریال محبوب فرندز یا دوستان که در سال ۱۹۹۴ متولد شد، در ۱۰ فصل ماجراهای مونیکا، ریچل، فیبی، چندلر، جویی و راس را دنبال می‌کند. اگرچه نزدیک به بیست سال از پایان این سریال می‌گذرد، فرندز هنوز طرفداران پر و پاقرص خود را دارد و همچنان از طریق پلتفرم‌های دیجیتال بینندگان جدید جذب می‌کند.

اگرچه لوکیشن و صحنه‌های این سریال در طول هر ۱۰ فصل بدون تغییر باقی ماندند، چیزی که در هر فصل تغییر می‌کرد، دستمزد بازیگران بود. در فصل آخر هر بازیگر برای هر قسمت یک میلیون دلار دستمزد می‌گرفت و همین امر باعث شد هزینه ساخت هر اپیزود به ۱۰ میلیون دلار برسد.

بخش فوریت‌های پزشکی (۱۳ میلیون دلار برای هر قسمت)

پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کدامند؟

سریال بخش فوریت‌های پزشکی که کاری بود از مایکل کریچتون، نویسنده پارک ژوراسیک، به یکی از ماندگارترین برنامه‌های تلویزیونی دهه ۱۹۹۰ تبدیل شد و تعدادی از بازیگران از جمله جورج کلونی را به شهرت رساند.

این سریال که داستان پزشکان یک بیمارستان عمومی را در شیکاگو روایت می‌کند، برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ پخش شد و در سال ۲۰۰۹ با پخش پانزدهمین فصل به کار خود پایان داد.

در سال ۱۹۹۸ که سریال بخش فوریت‌های پزشکی از بیشترین محبوبیت برخوردار بود، ان بی سی با استودیو برادران وارنر سر بودجه ۱۳ میلیون دلاری برای هر قسمت توافق کرد هرچند این بودجه با بودجه ۲ میلیون دلاری که برای این کار اختصاص داده شده بود، تفاوت فاحشی داشت. این قرارداد از فصل ۴ تا فصل ۹ سریال تمدید شد اما در نهایت در مبلغ قرارداد تجدیدنظر شد و فصل های باقی مانده با بودجه ۸ میلیون دلار برای هر قسمت ساخته شدند.

تاج (۱۳ میلیون دلار برای هر قسمت)

پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کدامند؟

ماجراهای سریال تاج از نتفلیکس، حول محور زندگی ملکه الیزابت دوم و رویدادهای تاریخی که در طول سلطنت طولانی او اتفاق افتادند، می‌چرخد. با توجه به هزینه طراحی صحنه، طراحی لباس کاراکترها و بازسازی رویدادهای تاریخی، ساخت این سریال که واقعیت و خیال را در هم می‌آمیزد کار پرهزینه‌ای از آب درآمد.

برای ساخت هر قسمت از سریال تاج نزدیک به ۱۳ میلیون دلار هزینه می‌شد و احتمالا همین دست و دلبازی‌ بود که به شهرت و محبوبیت بالای این سریال منجر شد.

بازی تاج و تخت (۱۵ میلیون دلار برای هر قسمت)

پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کدامند؟

بازی تاج و تخت که اولین فصل آن سال ۲۰۱۱ از شبکه اچ بی او پخش شد، یکی از پرطرفدارترین سریال سال های اخیر است. این سریال که براساس مجموعه رمان‌هایی از جورج آر. آر. مارتین ساخته شده، چند خط داستانی را دنبال می‌کند و روایتگر رقابت خانواده های اشرافی برای سلطه بر تخت آهنین و پادشاهی هفت اقلیم است.

در فصل‌های اول بازی تاج و تخت، برای ساخت هر قسمت یک بودجه ۶ میلیون دلاری اختصاص داده شده بود اما با گذشت زمان و افزایش مخاطبان این سریال، بودجه ساخت هر قسمت نیز به تناسب افزایش یافت. در فصل آخر، برای ساخت هر قسمت بودجه ۱۵ میلیون دلاری در نظر گرفته شد که علاوه بر دستمزد بازیگران، صرف طراحی صحنه‌ها و منظره‌های واقع گرایانه، گردآوری تیمی قوی از عوامل پشت صحنه، استخدام بدلکاران و دیگر هزینه هایی می‌شد که با وجود پایان جنجالی از بازی تاج و تخت یک سریال موفق ساخت.

مندلورین (۱۵ میلیون دلار برای هر قسمت)

پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کدامند؟

مندلورین ساخته جان فاورو یکی از سریال‌های موفق در جهان است. جان فاورو در این سریال تلویزیونی جدید با بازگویی داستان یک جنگجوی مندلورین از دوران پس از سقوط امپراطوری و قبل از ظهور نظم اول، جهان جنگ ستارگان را گسترش داد. این سریال با استقبال بی نظیر مخاطبان روبه رو شد و فصل سوم آن در دست ساخت است.

سریال مندلورین بخش عمده موفقیت خود را مدیون بازی‌ها و جلوه‌های ویژه فوق‌العاده در هر قسمت است. سازندگان این سریال، برای رسیدن به چنین کیفیتی، برای ساخت هر قسمت بودجه ۱۵ میلیون دلاری اختصاص دادند که ثمر هم داد.

اقیانوس آرام (۲۰ میلیون دلار برای هر قسمت)

پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کدامند؟

اقیانوس آرام یک مینی سریال ساخته شبکه اچ بی او است که ماجراهای آن حول و حوش جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد.

این سریال که مارس سال ۲۰۱۰ پخش شد، براساس کتاب خاطرات دو سرباز آمریکایی ساخته شده بود که در کتابهایی جداگانه تجربه خود از جنگ علیه امپراطوری ژاپن را روایت کردند.

استیون اسپیلبرگ و تام هنکس هر دو به عنوان تهیه کننده در ساخت این سریال نقش داشتند و از هیچ بودجه‌ای برای بازآفرینی صحنه‌های جنگی دریغ نکردند. از این رو ساخت هر قسمت از این سریال ۲۰ میلیون دلار برای تهیه کنندگان آب خورد و البته امتیازات خوبی هم در وبسایت راتن تومیتوز کسب کرد.

سریال‌های مارول (۲۵ میلیون دلار برای هر قسمت)

پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کدامند؟

موفقیت فیلم‌های دنیای سینمایی مارول انکارناپذیر است. مارول با اکران فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، رکوردهای قبلی را شکست و موفق شد در دوران شیوع کرونا بیش از ۱ میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش کند. بنابراین تعجبی ندارد اگر دست اندرکاران این دنیای سینمایی بخواهند با ساخت سریال های تلویزیونی کاراکترهای موفق خود را بیش از پیش بزرگ کنند.

این سینماگران نفع طلب برای ساخت چنین سریال‌های از هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌کنند بنابراین برای ساخت هر قسمت از سریال های واندا ویژن، لوکی، فالکون و سرباز زمستان و هاکای ۲۵ میلیون دلار هزینه کردند. اختصاص چنین بودجه‌ای برای یک سریال باعث شده است هزینه ساخت هر فصل آن با هزینه ساخت یک فیلم از دنیای سینمایی مارول برابری کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *