18:00

سریال خانوادگی «شهروندانه» با موضوعاتی درباره زندگی شهر نشینی، پخش خود را آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی، سریال «شهروندانه» به تهیه کنندگی و کارگردانی هومن حسین نژاد کلایی با موضو عاتی همچون: استفاده از حمل و نقل همگانی ، محیط زیست، ایمنی (آتشنشانی و مدیریت بحران)، آپارتمان نشینی، زیست مسئولانه، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، هر پنجشنبه در آپارات و فضای مجازی منتشر می شود.
ساناز سماواتی، هومن حسین‌نژاد کلایی‌، فربد شکرایی‌، برسا کلایی، رونیکا جمشیدی، رکسانا جمشیدی‌، هومن حسین نژاد ، انیسا عامری سهیل‌، رضا نیک اختر‌، بهشته آلیان‌، ارنیکا مقدم‌، عسل ستاری، ساینا مختاری‌، علی فرنام‌، نیما فاضلی‌، امید شهباز محمدی‌ و حمید نوایی در این مجموعه بازی دارند.
در خلاصه این سریال آمدد: با گسترش شهرنشینی در دهه‌های اخیر، نیاز به آموزش رفتارهای مناسب و مرتبط با زندگی شهر نشینی یکی از نیازهای اساسی کلانشهرها به شمار می‌رود. بنابراین در چنین شرایطی فقدان آموزش فرهنگ زندگی شهری کاملاً مشهود بوده و ناآگاهی از فرهنگ شهرنشینی و قواعد رفتاری زندگی شهری، هزینه‌های زیادی را به اداره‌کنندگان شهر، محیط شهری و ساکنان شهرها تحمیل ‌کرده است. کلانشهرها با افزایش مداوم جمعیت ثابت و جمعیت سیار و افزایش خرده‌ فرهنگ‌ها و قومیت‌های متعدد روبرو هستند و به موازات آن با نیازهای اجتماعی وابسته به آن مواجه‌اند که با گسترش و افزایش این وضعیت، نیازها به ‌مراتب بیشتر شده و وظایف سازمان‌های مربوطه نیز سنگین‌تر می‌شود. در نتیجه نیاز به آموزش شهروندی بیشتر از قبل احساس می‌شود. در همین راستا به سفارش خانه فرهنگ نصر با احصاء مسایل و مشکلات موجود اقدام به ساخت و تولید ویدئو های اپیزودیک به زبان طنز شده است.
دیگر عوامل این سریال اپیزودیک عبارتند از: نویسندگان : شیلان صلاح ، مصطفی صالحی ریحانی، مریم حاج علی، ایده پرداز : علیرضا منهوبی، تدوین و ویدیو گرافیک و تیتراژ: هومن حسین نژاد کلایی، تصویربردار: سامان محامی، نوید ذبیحی طاری، صدابردار: رضا قاسمی، مدیر تولید :جمشید دادفرین، گریم : سعید حبیبی .سپیده شهمیرزادی، منشی صحنه : درسا سماواتی ، دستیار اول کارگردان : بهزاد جعفر زاده، مدیر تدارکات : جعفر کفیلی گرگری.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *