19:50

مجموعه تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» درباره جنایت و مکافات دین‌داران عصر اموی در مواجهه با واقعه کربلا با کارگردانی داود میرباقری از شبکه الکوثر روی آنتن است.
به گزارش رسیده، محور این سریال، شخصیتی ساختگی به نام «شوذب» از یاران سابق امام علی (ع) است که در کوفه خزانه‌دار امویان شده و حیله‌گری زنی یهودی، زندگی خانوادگی‌اش را نابود کرده و او را هرچه بیشتر همرنگ حاکمان بنی امیه ساخت.
میرباقری شوذب را در میانه عشق بین دو زن ترسیم می‌کند. اولین زن «ماریا» است که زمانی مسیحی بوده و خاطرات شیرینی از دوران خلافت امام علی (ع) دارد که آن حضرت به منزل آنان سر می‌زده و دستگیر فقر و تنگدستی‌شان بوده است. اما زن دوم یک یهودی به نام «حمیرا» است که با شمایل کولی‌وار خویش، دل شوذب را می‌فریبد و او را به تدریج با وسوسه به راهیابی بیشتر به دستگاه خلافت امویان، از ایمان دور می‌سازد…
امین تارخ، سارا خوئینی‌ها، زنده یاد داود رشیدی، رضا رویگری، حدیث فولادوند، داریوش فرهنگ، فریبا کوثری، اکبر عبدی، آهو خردمند، معصومه تقی پور، زنده یاد ابراهیم آبادی، روژان آریامنش، خسرو احمدی، زنده یاد انوشیروان ارجمند، مرتضی اردستانی، مانی اسکندری، عباس امیری، مرضیه برومند، مریم بوبانی، مهدی تارخ در سریال «معصومیت از دست رفته» به تهیه کنندگی محمد مسعود نقش آفرینی کرده‌اند.
مجموعه تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» با زبانگردانی و دوبله به زبان عربی توسط شبکه آی فیلم هر روز ساعت 15:05 به وقت تهران از شبکه الکوثر پخش می شود.
فیلم سینمایی «هیهات» نیز با موضوع مفاهیم عاشورایی، جمعه شب مهمان مخاطبان کردزبان شبکه سحر خواهد بود.
فیلم سینمایی «هیهات» در چهار اپیزود با درون مایه مذهبی و عاشورایی، عمق اعتقادات و ارادت ایرانیان به امام حسین علیه السلام را به زیبایی به نمایش می گذارد.
برآورده کردن آرزوی مادر پیر در شرف مرگ که آرزویش زیارت کربلاست با عبور دادن کامیون حامل ضریح ساخته شده امام حسین (ع) از جلوی منزلش، نیمه کاره ماندن سفر یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همراه خانواده به کربلا در اربعین حسینی باتداعی حماسه و رشادت های حضرت ابوالفضل العباس(ع) در ذهن بیننده، نمایش وضعیت ناگوار زندگی مردم عراق در دوران پس از جنگ و روحیه آزادگی خانواده فقیر و تولید مهر متبرک کربلا و فروش آن برای گذران زندگی و تلاش های پزشکی که به دفاع از حرم می پردازد، از جمله موضوعات این چهار اپیزود تاثیرگذار است.
حمید فرخ نژاد، حامد بهداد، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، آلا نجم، بهاران بنی احمد و خسرو شهراز و … از بازیگران شاخص این فیلم سینمایی هستند.
فیلم سینمایی «هیهات» به کارگردانی و نویسندگی‌ هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح‌الله حجازی و هادی مقدم‌دوست توسط مصطفی قوامی دوبله شده و 29مرداد ساعت 17:18 دقیقه به روی آنتن کانال کردی شبکه سحر خواهد رفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *