12:54

شرکت پخش‌کننده آمریکایی اوتسایدر پیکچرز/ Outsider Pictures پخش بین‌المللی فیلم «ابلق» را به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی بر عهده گرفت.
به گزارش ایرنا، اوتسایدر پیکچرز، یکی از شرکت‌های مطرح تولید فیلم و پخش بین المللی در لس‌انجلس آمریکاست. این مجموعه همچنین در زمینه‌ اکران فیلم های داستانی در آمریکای شمالی و آمریکای لاتین تخصص دارد.
این شرکت علاوه بر تمرکز روی فیلم های انگلیسی و اسپانیایی به فیلم‌های مستقل غیر انگلیسی زبان با قدرت داستان‌گویی بالا نیز توجه ویژه‌ای دارد و سعی می‌کند با در نظر گرفتن خاستگاه فیلمسازان مستقل،‌ مخاطبان را با داستان‌هایی اصیل از سراسر جهان آشنا کند.
این شرکت که جزء مجموعه‌های سینمادار آمریکاست؛ سالانه شش تا هشت فیلم را اکران و تنها سه تا چهار فیلم برای پخش و فروش بین‌المللی می‌خرید.
محصولات این کمپانی از زمان راه اندازی در سال ۲۰۰۵ تا کنون در جشنوار های مهمی چون کن،‌ ونیز،‌ برلین،‌ تورنتو، سن‌سباستین،‌ ساندنس و بسیاری از جشنواره های مهم بین‌المللی دیگر حضور داشته است.
فیلم سینمایی ابلق برای نخستین بار در سی‌ونهمین جشنواره‌ فیلم فجر به نمایش درآمد و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین بازیگر نقش مکمل زن با بازی گلاره عباسی، بهترین چهره پردازی و بهترین جلوه های ویژه بصری گردید.
پیشتر نیز آثار نرگس آبیار در عرصه‌ بین المللی مورد توجه واقع شده و پیش بینی می‌شود ابلق نیز حضور موفقی در حوزه برون مرزی داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *