13:24

نیری: نمک به زخم مردم نپاشید/ هر مشکلی پیش می آید گردن قاچاق نیندازید/ بروید به سراغ احتکارها و دلالی ها!

حسن نیری، مدیر کل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با برنامه زنده سلام، صبح بخیر رادیو ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر قاچاق جوجه یک روزه و پایین آمدن سطح تولید گفت: متاسفانه این موضوع در بین برخی مسئولان در حوزه مدیریت موضوع وزارتخانه‌ها و نهادهای خودشان پیش می‌آید، باب شده است که مشکلات خود را به سمت قاچاق برده و این موضوع را مطرح می کنند. در مورد جوجه ریزی، بحث قاچاق جوجه و مرغی که بخواهد در بازار تاثیرگذار باشد نداریم. اینها را مطرح نکنند. مردم متوجه این قضایا خواهند شد.
وی افزود: اینکه نمی توانیم، مرهمی روی زخم مردم باشیم، نمک بر زخم شان نپاشیم. در دی ماه، در اصفهان 12 میلیون قطعه جوجه ریزی شده و این رقم در فروردین ماه، به 6 میلیون قطعه رسیده است. این کمبود جوجه ریزی، چه ربطی به قاچاق دارد. آن مرغدار باید بگوید. ما یک مقداری قاچاق جوجه آن هم به ندرت در اسفند ماه داشتیم. قاچاق جوجه اینطور نیست که با کانتینر و از مبادی غیر رسمی و با حیوانات چهارپا آن را حمل کرد.
نیری خاطرنشان کرد: خیال مردم در باب قاچاق مواردی که با زندگی روزمره شان ارتباط دارد، راحت باشد. باید بگویم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کار با تمام همت خود اقدامات خود را انجام می دهد و حالا در مورد بحث قاچاق جوجه باید مجددا تاکید کنم، به هیچ عنوان ما قاچاق جوجه که بخواهد کمبود در داخل کشور ایجاد کند و روی قیمت تاثیر بگذارد، نداشتیم و نداریم.
مدیر کل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: باید به سراغ احتکار، دلالی ها و واسطه ها بروید و از آنها بپرسید.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مورد گوشت قرمز هم این مسایل را مطرح کرده و می گویند دام به صورت زنده قاچاق می شود، عنوان کرد: ما کلا 70 میلیون راس دام در داخل کشور داریم. از این جمع، می گوییم 60-50 هزار و کسانی که بدبین هستند، می گویند 100 هزار. یک محاسبه کنید، می شود یک درصد. چرا گرانی گوشت گوسفند و گاو را گردن قاچاق می اندازند؟ در دی ماه، عرض یک هفته قیمت گوشت گوسفند از 130 هزار به 90 هزار رسید. بعد گفتیم، دیدید؟ چه شد این قضیه؟
گفتنی است، برنامه «سلام، صبح بخیر»، به تهیه کنندگی حسین معصومی و گویندگی سعید توکلی، هر روز صبح ساعت 6:30 به صورت زنده از شبکه رادیویی ایران، قابل دریافت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *