تغییر کاربری؛ خداحافظی با سینماهای پارس، مرکزی، حافظ، عصر جدید، اروپا، استیل و سعدی

17:25

بانی‌فیلم: در حالی که سازمان سینمایی و رسانه‌های دولتی به شیوه عجیبی هرازگاهی به دنبال عادی نشان دادن شرایط اکران سینماها و موفقیت نسبی فروش فیلم‌ها هستند اما واقعیت‌های اوضاع سینمای ایران به شدت نابسامان و ناگوار است.
انتشار خبر تعطیلی هفت سینمای شهر تهران بار دیگر صدای بلند ناقوس مرگ سینماهای قدیمی را به گوش بسیاری از دست‌اندرکاران و دوستداران سینما رساند.
تعطیلی طولانی مدت و تغییر کاربری هفت سینمای قدیمی پارس، مرکزی، حافظ، عصر جدید، اروپا، استیل و سعدی با اینکه می‌تواند چرخه نمایش و اکران فیلم را از محلات و میدان‌های شلوغ تهران خارج کند، اما این توقف فعالیت این سینماها را باید به منزله پایان بخشی از «حافظه سینمایی تهران» به شمار آوریم.
قطعا این تعییر کاربری سینماهای تهران، نقطه آغاز مرگ دیگر سینماهای خسته پایتخت  خواهد بود که یکی پس از دیگری تبدیل به پاساژ و یا مجتمع‌های تجاری خواهند شد!
امروز در باره تعطلی هفت سینمای تهران محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران با مهر حرف زده و ضمن تشریح برنامه فعالیت‌های سالن‌های سینمایی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، از موافقت با تغییر کاربری هفت سالن سینما در پایتخت خبر داده است.
صابری گفته: تمامی سینماهای کشور فردا پنجشنبه ۱۷ آذرماه از صبح تا ساعت ۱۷ تعطیل خواهند بود و از این ساعت فعالیت آن‌ها به حالت عادی بازمی‌گردد.
صابری همچنین با تأیید خبرهای منتشرشده درباره تغییر کاربری دو سینمای «پارس» و «مرکزی» واقع در میدان انقلاب تهران، گفت: این دو سینما در حال حاضر تعطیل هستند و مالکان آن‌ها به تازگی مجوز تغییر کاربری آن را دریافت کرده‌اند.
وی بیان کرد: غیر از این دو سینما، پنج سینمای حافظ، عصر جدید، اروپا، استیل و سعدی دیگر سینماهای پایتخت هستند که انجمن سینماداران نامه تغییر کاربری آن‌ها را به ارشاد ارسال کرده و مورد موافقت قرار گرفته‌اند. این‌ها سینماهایی هستند که به طور کامل کاربری خود را در چرخه اکران از دست داده بودند.

(عکس از آرشیو بانی‌فیلم)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *