12:46

شب پیش، شب افتتاحیه نودمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، شب کاترین دونو بود.
به گزارش مهر به نقل از پاری مچ، جشنواره فیلم ونیز در حالی که امسال نودمین سال شروع به کارش را جشن می‌گیرد، شب پیش با اهدای شیر طلای افتخاری، از یک عمر دستاورد بازیگری و هنری کاترین دونو بازیگر سرشناس سینمای فرانسه تجلیل کرد.
پیش از حضور در مراسم رسمی اهدای جایزه، دونو در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد.
وی ضمن حمایت از اوکراین با نصب پرچم این کشور روی لباسش، از صحبت در این باره خودداری کرد و گفت از سخنان ممکن است برداشت نادرست شود.
دونو در پاسخ به سوالی درباره جایگاه سینما گفت: امیدوارم مردم به سینما رفتن ادامه دهند زیرا فکر می‌کنم این تجربه‌ای متفاوت از نمایشی بزرگ و شگفت‌انگیز است و فضای سینما با آنچه در خانه تماشا می‌کنید بسیار تفاوت دارد.
این بازیگر در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی به عنوان نماد سکس در سینمای اروپا یاد کرده بود با تاکید بر اینکه هرگز به عنوان چنین نمادی مطرح نبوده و به نظرش هرگز چنین عنوان و چنین رفتاری هم نداشته است، گفت برای بازیگران جوان مشتاق توصیه‌ای ندارد زیرا همه چیز فردی است و نگاه به ماجراها برای هر فردی متفاوت است و همه چیز به سلیقه و افکار انسان‌ها بستگی دارد.
وی درباره مهمترین عامل در انتخاب فیلم هم گفت قطعاً فیلمنامه از همه چیز مهم‌تر است و موجب تفاوت می‌شود.
دونو درباره حال و گذشته گفت: وقتی لحظه‌ای توقف می‌کنیم و به گذشته‌مان نگاه می‌کنیم به نظر می‌رسد همه چیز با تصمیم‌گیری انجام شده است؛ اما اصلاً این طور نیست. آنچه در گذشته رخ داده به میزان زیاد به شانس بستگی دارد و گاهی تصمیم‌های بد. گاهی به درستی تصمیمی گرفته می‌شود ولی نتیجه با آنچه انتظار داشتیم متفاوت است. خلاصه همه چیز بسیار پیچیده است.
وی درباره سختی‌های فیلم هم به آغاز فیلمبرداری اشاره کرد و اینکه در آغاز شروع یک کار سینمایی معمولاً افراد همدیگر را نمی‌نشاسند و نمی‌دانند در این مسیر با چه چیزی روبه رومی‌شوند و تاکید کرد که با همه این احوال او شخصی نیست که به گذشته نگاه کند.
کاترین دونو گفت دو فیلم در آینده نزدیک دارد یکی در پاریس فیلمبرداری شده و چند هفته پیش به پایان رسیده و دیگری به زودی به زبان انگلیسی در بلژیک ساخته می‌شود.
این بازیگر درباره سن هم در جواب خبرنگاران گفت بازیگران زنی که سن شان بالا می‌رود در اروپا موقعیت بهتری دارند تا در آمریکا.
کاترین دونوی ۷۸ ساله که در هالیوود نیز شهرت دارد و نامزدی بفتا و اسکار و چندین جایزه سزار و ۱۳ بار نامزدی این جایزه در کارنامه دارد، سال ۲۰۰۸ در صدمین فیلم‌اش با نام «داستانی از کریسمس» بازی کرد.
دونو اولین بار در سال ۱۹۶۷ با فیلم «زیبای روز» در جشنواره ونیز حضور یافت.
وی ۳ سال پیش دچار سکته مغزی شد و مدتی بستری و در حال مداوا بود ودیروز با عصا وارد جشنواره شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *