11:16

گروه ملی ارکستر ونزوئلا با استفاده از بیش از ۸ هزار و پانصد نوازنده جوان، موفق شد رکورد جهانی گینس برای بزرگترین ارکستر جهان را بشکند.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سیستم ملی ارکسترهای جوانان و کودکان ونزوئلا موسوم به El Sistema با هم‌نوایی ۸ هزار و ۵۷۳ نوازنده رکورد جدیدی برای بزرگترین ارکستر جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.
هفته گذشته بیش از ۱۲ هزار نوازنده ونزوئلایی با هدف شکستن رکوردی که دو سال پیش در سن‌پترزبورگ روسیه ثبت شده بود، یک قطعه کلاسیک را به مدت بیش از ۵ دقیقه با هم نواختند.
فردی انیز (Freddy Ñáñez) وزیر اطلاعات ونزوئلا و سرگئی ملیک باغداساروف ( Sergey Melik-Bagdasarov) سفیر روسیه در کاراکاس، دیروز (شنبه، ۲۹ آبان) در یک خطابه تلویزیونی این رکوردشکنی را به نوازندگان ونزوئلایی تبریک گفتند.
در این خطابه همچنین ویدئویی از سوزانا ریس (Susana Reyes)، کارشناس گینس، پخش شد که اعلام می‌کرد نوازندگان ونزوئلایی با نواختن قطعه‌ای از پیوتر ایلیچ چایکوفسکی، آهنگساز سرشناس روس، موفق به ثبت یک رکورد جدید در کتاب رکوردهای گینس شده‌اند. در این برنامه همچنین نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، گواهی گینس برای این موفقیت را رو به دوربین‌ها نشان داد.
رکورد بزرگترین ارکستر جهان پیش از این در دست نوازندگان روس بود که در سال ۲۰۱۹ با جمعیتی ۸ هزار و ۹۷ نفری در سن‌پترزبورگ دست به یک اجرای هماهنگ زدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *