16:03

در جلسه شورای هنر درباره‌ی پیوست فرهنگی مصوبات دولتی و همچنین وعده دوباره برای تشکیل شورای عالی سینما سخن گفته شد.
به گزارش ایسنا، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در جلسه شورای هنر ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات حوزه سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی به اهمیت تحقق عدالت فرهنگی در حوزه سینما اشاره کرد و گفت: تحقق عدالت فرهنگی، رویکرد اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید به شمار می‌رود که در این راستا به همراه مدیران بخش‌های مختلف سازمان سینمایی تاکنون به یازده استان کم برخوردار کشور سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای هنرمندان حوزه سینمایی شهرهای مختلف قرار گرفته ایم.
وی در ادامه به احیای شورای عالی سینما اشاره کرد و گفت: این شورا قرار است پس از ۱۲ سال وقفه به همت شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرگرفته شود و امیدواریم با احیای شورای عالی سینما در دوره جدید بتوانیم شاهد اعتلای بخش‌های مختلف سینمای کشور باشیم.
همچنین روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش کرد که محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای هنر با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت علمی اعضای شورای هنر در «پیوست فرهنگی» مصوبات دولتی گفت: باید ساز و کاری فراهم شود تا از نقطه نظرات و دیدگاه‌های تخصصی اعضای شورای هنر در پیوست فرهنگی مصوبات دولتی استفاده شود.

جدیدترین جلسه شورای هنر صبح امروز دوشنبه، دهم مردادماه به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و دبیری محمدحسین ایمانی خوشخو برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، وزیر فرهنگ با اعلام خبر الزامی شدن پیوست فرهنگی برای کلیه مصوبات هیات دولت گفت: بر این اساس هر آئین نامه و لایحه ای که در کمیسیون های مختلف دولت مطرح می‌شود همزمان برای وزیر فرهنگ به عنوان دبیر کارگروه فرهنگی دولت ارسال می‌شود تا اقدامات لازم برای پیوست فرهنگی آن صورت پذیرد.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد ساز وکار مشخص برای استفاده از ظرفیت شورای هنر در سیاست گذاری فرهنگی و هنری افزود: باید ساز و کاری مشخص فراهم شود تا از نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای شورای هنر در خصوص ظرفیت عظیم «پیوست فرهنگی» در مصوبات دولت بهره‌مند شویم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ایجاد هم افزایی میان نهادها و دستگاه های مختلف برای استفاده بهینه از امکانات حوزه فرهنگ و هنر گفت: سازمان‌ها و نهادهای مختلف از سالن‌های چند منظوره فرهنگی و هنری مجهزی برخوردار هستند که می توان با ایجاد هم‌افزایی شرایطی فراهم کرد که به شکل منسجم مورد استفاده اهالی فرهنگ و هنر قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عضویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای عالی شهرسازی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ از منظر حمایت از توسعه فضاهای فرهنگی و اصالت فرهنگی در ساخت و سازها، عضو شورای عالی شهرسازی شده است که متاسفانه در دوره‌های قبل در این خصوص غفلت شده بود اما ‌وزارت فرهنگ در دوره جدید به دنبال تقویت نقش آفرینی در راستای رویکرد حمایتی از اصالت فرهنگی بناها است.
وی به اهمیت احیای جلسات شورای هنر در دوره جدید اشاره کرد و گفت: اعضای این جلسه با توجه به جایگاه حقوقی و شخصیت حقیقی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری برخوردار هستند، مجموعه ارزشمندی برای توسعه حوزه فرهنگ و هنر به شمار می‌روند که این شورا در کنار تمامی وظایف تعیین شده، می تواند به عنوان اندیشکده علمی جهت توسعه فرهنگ و هنر کشور نقش آفرینی کند.
رئیس شورای هنر کشور در پایان به اهمیت برپایی منظم جلسات شورا در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ پرداخت و تصریح کرد: همانطور که در جلسه قبل مقرر شده بود، تلاش خواهیم کرد جلسات شورای هنر در دوره جدید را بطور منظم و طبق برنامه‌ریزی با حضور حداکثری اعضا برگزار کنیم تا با بهره‌مندی از نقطه نظرات کارشناسی اعضا به تعالی حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری سرعت بخشیم.
همچنین جلسات شورای هنر کشور پس از سال‌ها وقفه، در دوره جدید وزارت فرهنگ از سر گرفته شده است و صبح امروز، دومین جلسه این شورا در دوره جدید و شصت و هفتمین جلسه آن در ادوار مختلف در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *