19:06

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی “محمد مهدی اسماعیلی” وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را یکی از چهره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عنوان کرد کرد که سابقه طولانی در فعالیت‌های فرهنگی و حوزه های مختلف در کشور دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسین جلالی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به ویژگی ها و ابعاد شخصیتی محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، گفت: وی با توجه به سابقه سالها فعالیت رسانه ای و فعالیت‌های فرهنگی و همچنین تحقیق و پژوهش در خصوص زیرساخت‌های فرهنگی گزینه بسیار خوبی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین به سالها فعالیت اسماعیلی در معاونت فرهنگی و سیاسی استانداری اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: آقای اسماعیلی هم از نظر تئوری و نظری فردی توانمند است و هم در میدان عمل ثابت کرده که توانایی انجام امور محوله را دارد.

اسماعیلی باویژگی های فرهنگی فردی در تراز وزارت فرهنگ
حجت الاسلام جلالی درادامه به دیگر ویژگی ها و فعالیت های فرهنگی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: وی با دارا بودن همه شاخصه ها و ویژگی های که دارد فردی فرهنگی در تراز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به حضور ایشان در کمیسیون فرهنگی و پاسخگویی به سوالات اعضای این کمیسیون اشاره کرد و گفت: دوستان کمیسیون از برنامه های ارائه شده اسماعیلی ابراز رضایت داشته و وی را فردی لایق این وزارتخانه عنوان کردند.
به گفته حجت الاسلام جلالی اینکه انتظار داشته باشیم فردی جامع الاطراف در کشور پیدا شود که در همه حوزه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تا سازمان امور اوقاف و امور خیریه دسترسی و تسلط داشته باشد بعید بنظر می رسد در کشور وجود داشته باشد اما همین که استانداردهای فرهنگی را داشته باشد و جنس فرهنگ و هنر، هنرمند وهنر، سینما، تئاتر، موسیقی، رسانه مکتوب و غیر مکتوب را بشناسد و با و با مسائل و مشکلات آنها آگاه باشد همین کافی است.

ابراز رضایت کمیسیون فرهنگی از برنامه های وزیر پیشنهادی فرهنگ
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کل اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از ایشان و برنامه ارائه شده وی راضی بوده و محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای این حوزه فردی متخصص می دانند.
وی ادامه داد: باید ببینیم که در صحن نماینده‌های مجلس چه روی می دهد که البته پیش بینی ما این است که آقای اسماعیلی رای بالایی را به خودش اختصاص خواهد داد.

تاکید بر خروج ‌وزارت فرهنگ از روزمره‌گی
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس درپاسخ به این سوال که اولویت‌های کمیسیون برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چالش‌هایی که وجود دارد چیست؟ تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اکنون دچار روزمره‌گی شده و با سلایق مختلف وزیران و مدیران اداره شده است و باید از این‌حالت خارج و روی ریل جدید با سیاستگذاری جدید قرار گیرد. از این رو اسماعیلی هم قول داده این وزارتخانه را از این روزمره‌گی خارج کند تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به یک تراز در حد این وزارتخانه و انجام کارهای جزیی اجرایی بیرون آمده و به سیاستگذاری در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بپردازد.
محمد مهدی اسماعیلی در یک نگاه

رییس جمهوری روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که محمد مهدی اسماعیلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قوه مقننه معرفی شده است.
محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ و از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی است.
عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صدا وسیما، معاون فرهنگی‌ و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان، عضویت در کارگروه تحول فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضاییه و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخشی از سوابق اجرایی اسماعیلی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *