14:32

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد برنامه های دولت سیزدهم، دوری از انحصارطلبی و توجه به همه بخش های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه است و چتر دولت انقلابی و مردمی به اندازه کافی برای همه اهالی فرهنگ و هنر جا دارد.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه در سفر به اصفهان و در گلستان شهدای این شهر افزود: برنامه های دولت در حوزه فرهنگ و هنر، تلاش همگانی برای احیای ارزش های فرهنگی و تاریخی کشور است و باید هنر را از انحصار در بیاوریم.
وی با تاکید بر اینکه هنر در وجود تک تک ایرانی ها نهفته و تاریخ غنی هفت هزار ساله پشتیبان این کشور است، اظهار داشت: همه تلاش دولت در حوزه فرهنگ و هنر، ادامه رویکرد مردم گرایی و توجه به بخش های مردمی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هویت دولت سیزدهم را مردم باوری، عدالت، مبارزه با فساد و خدمت خالصانه و بی منت به مردم در همه بخش ها دانست و تاکید کرد: چتر انقلاب باز است و همه گروه ها، جریان ها و بخش های مختلف مردمی زیر این چتر قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه اکثریت قریب به اتقاق مردم ایران، عنوان انقلابی و همراهی با دولت و نظام اسلامی را با خود دارند، تصریح کرد: معتقدیم بدون ایجاد ۲ قطبی های کاذب و قشر بندی و جدا کردن مردم، باید خدمتگزاری برای همه شهروندان صورت گیرد.
اسماعیلی ادامه داد: همه ما در این شرایط کشور که دشمن تلاش می کند مردم را از روند اصلاح وضعیت اجتماعی و اقتصادی نا امید کند باید همه در کنار هم بدون اختلاف بایستیم و این مسیر نورانی را تا رسیدن به قله ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه امروز دولتی مسوولیت را در جمهوری اسلامی به عهده گرفته که شعار و رویکردش را مردمی انتخاب کرده است، گفت: در دیدار اخیر هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، ایشان بر این نکته تاکید داشتند که دولتی که افتخارش عنوان مردمی است باید بتواند در حرکت و رویکردهایش این موضوع را حفظ کند و همه طرح های عمومی دولت پیوست عدالت داشته باشد.
اسماعیلی همچنین با اشاره به اینکه فساد ستیزی ممیزه روشن رویکردهای رییس جمهور منتخب است، تاکید کرد: مردم امیدوار شدند و در چند سال گذشته بازگشت امید به مردم را بدلیل عملکرد و کارنامه ای که در مبارزه با فساد شروع شده است می توانیم ببینیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز هم بارقه امید هست، افزود: با وجود همه مشکلات و از بین رفتن بخش عمده ای از سرمایه اجتماعی کشور به واسطه بی تدبیری ها، امید به اصلاح و بهبود روند اداری کشور انتخابات ۲۸ خرداد را پدید آورد و مردم با انتخاب دقیق و صحیح تلاش کردند این خط نورانی عدالت و مبارزه با فساد و رویکرد مردمی را در دولت حاکم کنند.
وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم مفتخر است که عنوانش را از رویکرد شهیدان رجایی و باهنر انتخاب کرده است و این بحث را ادامه می دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سفر خود به اصفهان نیز گفت: این استان حدود ۲۴ هزار شهید، ۴۸ هزار جانباز و ایثارگر و هزاران رزمنده دارد و کانون شهادت و جهاد است.
وی با اشاره به ۲۵ آبان که روز حماسه ایثار اصفهان نامگذاری شده است، افزود: امام راحل در سال ۶۱ فرمودند در کجا شهری مانند اصفهان پیدا می شود که بیش از ۳۰۰ شهید را در یک روز تشییع کنند و در همان روز تعداد زیادی عازم جبهه ها شوند.
وی به دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که در عملیات محرم بیش از یکهزار نفر به شهادت رسیدند که ۳۰۰ نفر تشییع شدند و این افتخار بزرگی برای این شهر و استان به شمار می آید که پیشتاز عرصه جهاد و شهادت است.
اسماعیلی با بیان اینکه فرهنگ اصیل دینی و اسلامی در اصفهان از مظاهر تبلور است و فرهنگ غنی شیعی اسلامی اینجا ظهور پیدا کرد، اظهار داشت: در میدان تاریخی امام، فرهنگ و هنر در کنار ارکان تمدنی در هم آمیخته شده است به طوری که مسجد امام مظهر توحید و یکتاپرستی، مسجد شیخ لطف الله حوزه آموزش، عالی قاپو حوزه سیاست و حکمرانی و جنوب میدان بحث بازار و اقتصاد وجود دارد.
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آرایش زیبایی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در میدان امام اصفهان تبلور پیدا کرده و به دقت نام پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی برای شهر اطلاق شده است.
اسماعیلی اظهار امیدواری کرد که در دولت سیزدهم با حضور فرزندان اصفهان و نقش آفرینی آنها در عرصه های فرهنگی و هنری، فضای کار و تلاش برای این بخش فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به یادبود شهدای بزرگ دولت، گفت: مهمترین ویژگی و دلیل ماندگاری تاریخی شهیدان رجایی و باهنر در وجهه مردمی بودن آنهاست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دوشنبه همزمان با هفتمین روز از هفته دولت برای حضور در آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر وارد اصفهان شد.
محمدمهدی اسماعیلی برای گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در گلزار شهدای شهر اصفهان حضور یافت و با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پس از اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی در نخستین سفر استانی خود که به اصفهان صورت گرفت، علاوه بر حضور در مراسم گرامیداشت هفته دولت، با علما و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان اصفهان دیدار خواهد کرد.
دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *