17:31

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستمان را برای یاری گرفتن به سمت هنرمندان کشور گشاده‌ایم. در این دوره منتظر تولید آثار فاخر و جدیدی از (مجید) انتظامی هستیم و شرایط و نیازهای تولید این آثار را فراهم می‌کنیم.
به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مجید انتظامی، هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی دیدار و گفت و گو کرد.
اسماعیلی در این دیدار اظهار داشت: استاد مجید انتظامی دارای آثار ارزشمند و ماندگاری در عرصه موسیقی به ویژه آثار دفاع مقدس است که در ذهن و خاطره ملت به عنوان آثار ماندگار نقش می بندد. در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتظر تولید آثار فاخر و جدیدی از انتظامی هستیم. برای این منظور شرایط و نیازهای تولید این آثار را فراهم می‌کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ادامه داد: دستمان را برای یاری گرفتن به سمت هنرمندان کشور گشاده ایم و انتظامی به عنوان یکی از استادان مبرز جریان موسیقی اصیل کشور، همواره به رشد و تعالی هنر در جامعه همچنین انتقال ارزش هایی چون حماسه آفرینی های دفاع مقدس به علاقه مندان به ویژه جوانان تلاش می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انتظامی، آثار قابل توجهی در حوزه جریانات عمومی از جمله دفاع مقدس پدید آورد، خاطرنشان کرد: این موضوع هرگز از ذهن و ضمیر مردم دور نمی شود.

اثری برای شهید سلیمانی می سازم

مجید انتظامی در این دیدار با قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به برخی از مشکلات و دغدغه های حوزه موسیقی کشور، بخشی از خاطرات خود را در باره تولید آثارش بازگو کرد.
وی همچنین اظهار داشت: چنانچه شرایط جسمی ام اجازه بدهد و در وضعیت مناسبی قرار بگیرم اولین اثری که خواهم ساخت درباره ارزش‌های والا، معنوی و تعلقات ملت به ویژه فداکاری های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.
در ملاقات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجید انتظامی، تعدادی از مدیران فرهنگی از جمله، محمود شالویی، مشاور وزیر، مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری، مجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، محمد اله‌یاری، مدیرکل دفتر موسیقی و حمیدرضا نوربخش، رییس خانه موسیقی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی کردند.
در پایان این دیدار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک جلد مثنوی به مجید انتظامی اهدا کرد. محمود شالویی درباره فلسفه اهدای این کتاب، گفت: از آنجا که اشعار مولانا زمینه ساز تولید آثاری مانند آثار استاد انتظامی و از طرفی مولانا مدافع ارزش های متعالی انسانی است، این کتاب به استاد انتظامی شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *