12:57

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر استفاده از ابزارهای فرهنگی وهنری در انتقال ارزش‌ها و ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، از حمایت ویژه این وزارتخانه برای آثار تولیدی با موضوع دفاع مقدس به ویژه در جشنواره فیلم فجر خبر داد.
محمد مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایرنا با گرامیداشت یاد شهدا و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: زبان هنر بهترین ابزار انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نوجوانان، جوانان نسل امروز و آیندگان است.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه با تبیین و معرفی رشادت ها و الگوسازی از بزرگان شهید، سرداران و رزمندگان اسلام را نیازمند عزم همگانی، وحدت، هم‌صدایی و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی عنوان و تاکید کرد: باید از همه ابزارهای فرهنگی و هنری در انتقال ارزش های دفاع مقدس استفاده شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال ایرنا در مورد برنامه ها و اولویت های این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دولت سیزدهم به منظور استفاده از ظرفیت های فرهنگ و هنر و رسانه برای عینی و ملموس کردن ابعاد مختلف دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به حوزه سینمایی هم در دیدارهای اخیر تاکید داشتم اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که ایشان بارها از بزرگان شهید ما در عرصه دفاع مقدس نامبردند که باید از آنها مجموعه های نمایشی ساخته و تهیه شود اما تاکنون بخش عمده این مهم انجام نشده است.

تاکید بر ساخت آثار نمایشی در معرفی نمادهای هویتی نسل جوان در دفاع مقدس

اسماعیلی ادامه داد: آنچه امروز دربرنامه سینمایی دولت سیزدهم تاکید ویژه بر آن دارم این است که ساخت آثار نمایشی ویژه در بحث معرفی نمادهای هویتی نسل جوان در دفاع مقدس باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: در جلسات اخیر با حوزه سینمایی بر ساخت اینگونه آثار دفاع مقدسی تاکید و اعلام شد که ساخت اینگونه آثار مورد حمایت ویژه و جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهند گرفت.

نمود عینی ساخت آثار دفاع مقدسی در جشنواره فیلم فجر امسال

به گفته اسماعیلی، برای همین منظور تلاش ما این است که این مهم در جشنواره فیلم فجر امسال هم نمود عینی پیدا کرده و فیلم و آثار تولیدی متناسب با فرهنگ دفاع مقدس ساخته و اکران شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: براین باورم که فعالان فرهنگی، هنری و رسانه می توانند نقش مهم و بی بدیلی در زمینه تبیین و معرفی روحیه ایثار و شهادت همراه با الگو سازی دلاور مردان و ایثارگران و شهیدان والا مقام این مرزوبوم در قالب تولید شعر، رمان، داستان، نمایشنامه، فیلم، موسیقی، سینما، نقاشی و سایر فعالیت های فرهنگی و هنری ایفا کنند.

نقش رسانه ها در زمینه ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در زمینه ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در تبیین دستاوردها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس نقشی کلیدی، حساس و مهم بر عهده دارند و باید در این زمینه همت مضاعف داشته باشند.
به گفته وی، آنچه امروز به آن بیش از هر زمانی نیاز داریم بیان و معرفی ارزش‌ها و دستاوردها و تفکری است که توانست ضمن اینکه ملت را در کنار یکدیگر منسجم و با قدرت نگه دارد، دفاع مقدس را نیز به پیروزی رساند.

رسالت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اهالی فرهنگ و هنر در معرفی و تبیین ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، مقوله پایداری و شهادت، ایثار و جوانمردی، گذشت و فداکاری و… رسالت خطیر و سنگینی برعهده داشته و دارند که باید به خوبی و نحوه شایسته انجام شود.
اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: انعکاس موثر ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس تنها از طریق فرهنگ و هنر و رسانه میسر می‌شود از این رو رسالت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در این مسیر از مبارزه رزمندگان اسلام در آن دوران کمتر نیست و باید به نحو احسن انجام شود و به ثمر نشیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *