14:25

معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران از واردات بیش از ۲۱ میلیون دوز انواع واکسن خارجی در قالب ۳۳ محموله از ۱۵ بهمن سال گذشته به کشور خبر داد.
به گزارش مهر، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک گفت: تاکنون ۱۶ محموله سینوفارم چینی در قالب ۱۴ میلیون و ۴۹۰ هزار دوز، ۳ محموله حاوی ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز واکسن آسترازنکا از ژاپن، یک محموله واکسن در قالب کواکس از ایتالیا به میزان یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز، ۱۰ محموله اسپوتنیک روسیه در قالب یک میلیون و ۲۰ هزار دوز، یک محموله در قالب کواکس از کره جنوبی به میزان ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز، یک محموله ۳۱۵ هزار دوزی واکسن آسترازنکا از روسیه و همچنین ۱۲۵ هزار دوز واکسن بهارات در قالب یک محموله از کشور هند وارد شده و با طی کمترین تشریفات گمرکی پای پرواز در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان آن قرار گرفته است.
معاون فنی گمرک همچنین با اشاره به کمبود برخی انواع سرم تزریقی گفت: سه روز قبل یک محموله بزرگ در قالب ۲۱ پالت سرم وارد کشور شد که بلافاصله ترخیص شد و روز گذشته هم ۲۱ کامیون سرم از طریق مرز بازرگان از کشور ترکیه وارد گردید.
وی افزود: با توجه به نیاز کشور به این کالا تلاش کردیم از طریق رایزنی با گمرک متناظر، این کامیون‌ها از صف ترخیص خارج شده و زودتر و با حداقل تشریفات قانونی ادامه مسیر دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *