14:32

فیلم سینمایی «گیسوم» به کارگردانی نوید به‌تویی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی به جمع فیلم‌های در حال اکران سینماها پیوست.
به گزارش میزان، فیلم سینمایی «گیسوم» به کارگردانی نوید به‌تویی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در اولین نمایش خود در بخش اصلی مسابقه بین‌الملل «سینمای سعادت» سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده رفت و در آستانه نمایش از لوگو و تصاویر جدید این فیلم نیز رونمایی شد. فیلمبرداری «گیسوم» اواخر سال ۱۳۹۸ در سکوت خبری و در شمال کشور انجام شد.
نوید به‌تویی در «گیسوم» با استفاده از بازیگران کاربلدی همچون شاهرخ فروتنیان، بازیگر خوبی، چون سلمان فرخنده و دیگر بازیگرانی مثلِ رضا داوودنژاد و مارال بنی‌آدم، توانایی جذبِ مخاطب را به سینما‌ها دارد. فضای مهیج فیلم، ریتم تقربیا تندی دارد و کاراکتر گیسوم دنبال ردّپایی از پدرش است. او که از فرانسه به همراه نامزدش به ایران برگشته تا به دنبال هویتش برود، با ماجرای بمباران رشت و زایمان زودرس و از دریا برگشته مواجه می‌شود.
داستان روی محورِ ساحلی به نام گیسوم، بمباران رشت، موج انفجار، سکو‌های نفتی و دختری به نام ایوا می‌گذرد. بازی بازیگران این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر مورد توجه منتقدین و مخاطبین قرار گرفت.
به‌تویی درباره علت ساخت این فیم می‌گوید: یکی از دلایلی که سبب شد تا گیسوم اولین پروژه سینمایی من باشد، این بود که گیسوم نسبت به دیگر پروژه‌های من کم هزینه‌تر بود و تهیه کننده بیشتر به پروژه گیسوم علاقه‌مند بود. علاوه بر آن این پروژه یک اثر متنوع است که داستان آن از فرانسه شروع می‌شود و تا کنار ساحل گیسوم ادامه دارد.
این کارگردان معتقد است حرف این فیلم جهانی است: به همین منظور در «گیسوم» به دنبال این بودم که پیش از هر چیز انسان باید هویت خود را شناخته، در مورد گذشته خود تحقیق کند و در نهایت با کنار گذاشتن سوتفاهم‌ها به سمت آینده حرکت کند. البته این را هم باید بگویم که تنها در این پروژه چنین روندی را با یک شخصیت دورگه دنبال می‌کنم و قصه بعدی که به دنبال ساخت آن هستم داستان در تهران امروز رخ می‌دهد. برای اینکه بتوان حرف جهانی به خصوص در سینما داشته باشیم، اول باید در جغرافیای خود شناخته شوید. یعنی اول باید بومی باشید تا بتوانید جهانی شوید.
«گیسوم» یک اثر قصه‌گوست که نقطه به نقطه جلو می‌رود. ترکیب بازیگران حرفه‌ای در کنار کارگردانی به‌تویی منجر به فیلم جذابی شده که توانایی جذب مخاطبین به سینما‌ها را دارد. برای انتخاب گروه ۶ نفره بازیگران، کارگردان نزدیک به ۳ ماه با بازیگران مختلفی صحبت کرده بود و در نهایت به ترکیب نهایی فیلم رسید. تعدادی از بازیگران، چون مارال بنی‌آدم و حسین صوفیان چهره‌های نسبتا جدید در کنار رضا داوونژاد قرار گرفتند. «گیسوم» در طول ۵۰ جلسه فیلمبرداری به پایان رسید.
در خلاصه داستان «گیسوم» آمده: سینه‌سرخ پرنده عجیبیه؟!، بهارا میره، زمستونا برمی‌گرده، از سرما و سختی نمی‌ترسه، کوچ نمی‌کنه، دونه‌اش رو پیدا میکنه، یا لونه‌اش رو تغییر میده، ما همه‌مون سینه سرخیم..
این فیلم محصول سینمایی شرکت فدک فیلم محسوب می‌شود که با همکاری بخش فرهنگی و هنری کیا گالری و مانا آرت مزون تولید شده است.
دیگر عوامل اصلی «گیسوم» عبارت هستند از: مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی، تدوین: مهدی سعدی، مدیر صدابرداری: حسین بشاش، مدیر صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی، طراح گریم: کامران خلج، طراح لباس: مانا یزدانی‌امیری، طراح صحنه: مرتضی‌فربد، موسیقی: صبا علیزاده، اصلاح رنگ: فرهاد قدسی، گرافیک و استوری بورد: آرش ضیغمی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: منصور میرشکاری، جلوه‌های ویژه بصری: حسن پیله‌ور، عکاس: امین مرادی، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد، جانشین تولید: مهدی بهری، مدیران تدارکات: زنده‌یاد ایراهیم شیروانی، عبدالرضا بهرامی، پخش‌کننده خارجی: IRIMAGE.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *