16:37

خالق سریال «بازی مرکب» اذعان کرد پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از محرک‌های وی در ساخت این سریال بود.
به گزارش ایرنا به نقل از فاکس نیوز، خالق سریال بازی مرکب که این روزها در جهان حسابی پرطرفدار شده، در یک مصاحبه جدید اذعان کرد بحران مالی در یک دهه گذشته و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا الهام‌بخش او در ساخت این سریال تماشایی بود.
بازی مرکب داستان ۴۵۶ نفر را روایت می‌کند که همگی مشکل مالی دارند. آنها توسط سازمانی اسرارآمیز به یک چالش دعوت می‌شوند تا در ازای رقابت در ۶ بازی کودکانه ۴۰ میلیون دلار پول نقد به جیب بزنند. اما با وجود ظاهر فریبنده ماجرا به زودی مشخص می‌شود جریمه باخت در هر بازی مرگ است. کارشناسان این سریال مهیج را نقدی بر کاپیتالیسم و اختلاف طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا می‌دانند.
هوانگ دونگ هیوک فیلمساز کره‌ای خالق این سریال پرطرفدار در گفت‌وگو با مجله سینمایی ایندی وایر گفت ایده ساخت بازی مرکب اولین بار در سال ۲۰۰۸ به ذهنش رسید و ابتدا قصد داشت این ایده را روی یک فیلم سینمایی پیاده کند.
وی در این باره توضیح داد: آن زمان بحران ورشکستگی بانک برادران لمن را داشتیم که اقتصاد کره سخت از آن ضربه خورد. خودم هم شخصا از لحاظ مالی در مضیقه بودم. در ۱۰ سال گذشته مسائل زیادی را از سر گذراندم. رونق رمزارزها یکی از آنها بود که به موجب آن مردم سراسر جهان به ویژه جوانان کره‌ای همه داراییشان را روی رمزارزها سرمایه گذاری کردند. در این مدت همچنین ظهور و سلطه غول‌های فناوری اطلاعات چون فیس‌بوک، گوگل و موتور جستجوی ناور در کره را داشتیم که ساختار زندگیمان را تغییر دادند.
با این حال زمانی که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ پیروز شد و به کاخ سفید راه یافت، هوانگ تازه به این نتیجه رسید که جهان برای تماشای بازی مرکب آماده است.
وی در این باره می‌گوید: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شد و آن موقع با خودم فکر کردم او شبیه یکی از مشتریان وی‌آی‌پی در بازی مرکب است. گویی به جای یک کشور، یک بازی را اداره می‌کند و مردم را به وحشت می‌اندازد. وقتی همه این اتفاقات پیش آمدند با خودم فکر کردم زمان آن رسیده که این سریال متولد شود.
برای آنهایی که با سریال بازی مرکب آشنایی ندارند، در این سریال مشتریان وی‌آی‌پی به تعداد انگشت شماری از افراد اطلاق می‌شود که فوق العاده ثروتمندند، به تماشای بازی‌های مرگبار می‌نشینند و روی برد و باخت بازیکنان شرط بندی می‌کنند. این مشتریان برای این که هویت خود را پنهان کنند، ماسک به چهره می‌زنند و با آنها مثل میهمانان ویژه رفتار می‌شود.
نویسنده سریال بازی مرکب که همه قسمت‌های این سریال را کارگردانی کرده است، خاطرنشان کرد: ایده ساخت این سریال ۱۰ سال پیش چندان واقع گرایانه نبود. این ایده خیلی باورنکردنی و نامانوس بود و کسی فکر نمی‌کرد یک فیلم پول ساز از آب دربیاید. همچنین به خاطر خشونت زیاد، گروه مخاطبان آن محدود می‌شد. اما از آن زمان ۱۰ سال گذشته و نتفلیکس سیستم توزیع متفاوت و محدودیت‌های کمتری دارد؛ بنابراین در ساخت این سریال دستم باز بود و فشار کمتری درباره این مسائل به من تحمیل شد.
ظاهرا نویسنده و کارگردان سریال بازی مرکب درباره ملموس بودن موضوع این سریال در جهان درست فکر می‌کرد. این سریال به تازگی توسط تد ساراندوس، مدیر نتفلیکس، به عنوان محبوبترین سریال این سرویس معرفی شد که از سریال‌های پرطرفداری چون خانه پوشالی و تاج نیز پیشی می‌گیرد. اگرچه این دو سریال در کشور آمریکا خیلی سودآور بودند، بازی مرکب حالا در بیشتر کشورهای جهان در صدر پربیننده ترین برنامه‌های سرویس نتفلیکس قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *