14:03

فیلم «تیتان» برنده نخل طلای جشنواره کن امسال، نتوانست به جمع ۱۵ نامزد اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۲ راه یابد.
به گزارش ایسنا، فهرست نامزدهای اولیه نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار در ۱۰ شاخه از جمله بهترین فیلم بین‌المللی اعلام شد و ۱۵ فیلم توانستند به فهرست کوتاه این شاخه راه یابند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به فیلم «ماشین من را بران» ساخته «ریوسوکی هاماگوچی» از ژاپن، «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی از ایران، «کوپه شماره ۶» به کارگردانی «یوهو کاسمانن» به نمایندگی از سینمای فنلاند، «دست خدا» ساخته «پائولو سورنتینو» از ایتالیا، «بدترین آدم دنیا» ساخته «یواخیم تریه» از نروژ و «فرار» به کارگردانی «جوناس پوهر راسموسن» اشاره کرد.
غایب بزرگ فهرست کوتاه اسکار ۲۰۲۲ در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی، «تیتان» ساخته «جولیا دوکورنو» نماینده سینمای فرانسه بود که امسال در جشنواره فیلم کن نخل طلای بهترین فیلم را از آن خود کرده بود.
من مرد تو هستم (آلمان)، رئیس خوب (اسپانیا)، کندو (کوزوو)، فرار (دانمارک)، آزادی بزرگ (اتریش)، زمین بازی (بلژیک)، بَره (ایسلند)، دعا برای ربوده شده (مکزیک)، لونانا: یک گاو وحشی در کلاس (بوتان) و کلیسای جامع پلازا (پاناما) دیگر آثار راه یافته به فهرست کوتاه اسکار خارجی ۲۰۲۲ هستند.
سینمای فرانسه که پس از ایتالیا، پرافتخارترین کشور در عرصه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان است، از آغاز فعالیت این شاخه از جوایز آکادمی در ۱۹۵۶، در این رویداد حضور داشته و بیش از نیمی از فیلم‌های فرانسوی معرفی شده به اسکار توانسته‌اند به جمع نامزدهای نهایی راه یابند.
فرانسوی‌ها تاکنون با ۶۶ فیلم در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان رقابت‌ کرده‌اند که در این میان ۳۸ فیلم نامزد اسکار شدند و ۹ فیلم نیز بدون احتساب جوایز اسکار افتخاری، موفق به کسب جایزه اسکار در این شاخه شده‌اند.
آخرین باری که سینمای فرانسه موفق به کسب اسکار خارجی شد به سال ۱۹۹۲ و با فیلم «هند و چین»ساخته «رژیس وارنیه» بازمی‌گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *