22:36

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور در برج میلاد در واکنش به انتقاد از حضور برخی فیلم‌های ضعیف در جشنواره، از عملکرد هیات انتخاب دفاع کرد.
مسعود نقاش‌زاده که به دلیل بیماری کرونا در روزهای ابتدایی برگزاری این رویداد امکان حضور فیزیکی در خانه جشنواره را پیدا نکرده بود، امروز جمعه ۱۵ بهمن‌ماه با حضور در برج میلاد تهران، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره غیبت سینماگران زن در ترکیب هیات داوران این دوره از جشنواره گفت: ما در هیات انتخاب جشنواره خانم داشتیم، اما گاهی وقتی وارد گفت‌وگو با افراد می‌شویم، ممکن است موفق به همه آنچه مدنظر داریم نشویم. زنان سینماگر یکی از ارکان جدی جامعه هنری ما هستند. همین امروز فیلمی از سرکار خانم قیدی را در جشنواره شاهد بودیم که نشان‌دهنده توانمندی زنان سینماگر ماست.
وی افزود: همانطور که در هیات انتخاب از حضور زنان استفاده کرده بودیم در هیات داوری هم می‌توانست این اتفاق رخ دهد اما در مجموع نگاه کردن به این گروه‌ها از این منظر که با انتخاب یک داور زن حتماً سهم زنان لحاظ شده است، درست نیست و باید این موارد را تفکیک کنیم. باید دید آیا نگاه واقعی به حضور زنان در عرصه هنر و رسانه وجود دارد؟ ممکن است ما حتی عضو خانم هم در هیات داوران داشته باشیم اما آن نگاهی که باید به حضور بانوان صورت نگرفته باشد.
نقاش‌زاده تاکید کرد: خوشبختانه در ترکیب فعلی هیات داوران جشنواره آنقدر نگاه جدی، حرفه‌ای و ملی وجود دارد که خود آقایان هم می‌توانند زنان سینماگر را در این هیات نمایندگی کنند، چه بسا حتی با نگاهی قوی‌تر.
دبیر جشنواره درباره حضور برخی فیلم‌های ضعیف در ویترین جشنواره هم گفت: هیات انتخاب واقعاً تلاش کردند تا تنوع ژانری در فیلم‌های این دوره وجود داشته باشد. طبیعی است که همه این فیلم‌ها از نظر کیفی هم‌سطح نباشند. ما در برخی ژانرها هنوز مهارت و توانایی لازم را پیدا نکرده‌ایم. ما فیلم ورزشی و اکشن در طول این سال‌ها کم ساخته‌ایم.
وی تاکید کرد: آنچه هیات انتخاب با توجه به همه فیلم‌هایی که دیده‌اند انتخاب کرده‌اند در مجموع قابل دفاع است و از نظر تنوع ژانر در سینمای ایران می‌توان به این آثار توجه کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *