12:21

هند با وجود داشتن بزرگ‌ترین صنعت فیلم در جهان از نظر تولید، یکی از کم‌ترین تعداد پرده‌های سینما را دارد، اما قصد دارد تا این امر را تغییر دهد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، پیش از پاندمی کرونا هند سالی حدود ۲‌ هزار فیلم تولید می‌کرد اما تنها ۷ پرده برای هر یک میلیون جمعیت‌اش داشت که در مقایسه با ۳۰ پرده سینما در چین، ۶۸ پرده سینما در بریتانیا و ۱۲۵ پرده سینما در آمریکا به ازای یک میلیون نفر، رقم بسیار پایینی است. با بسته شدن ۱۵۰۰ سالن سینما در طی دوران پاندمی، شمار کل پرده‌های سینما در هند به ۹۴۲۳ پرده کاهش یافته که باید به جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری کشور سرویس بدهند.
برای رفع این مشکل، وزارت اطلاعات و مطبوعات هند وظیفه ساده‌سازی روند افتتاح سالن‌های جدید را از طریق یک سیستم آنلاین فراهم کرده است.
گفته شده وجود مقامات نظارتی متعدد تاکنون موجب می‌شد تا زمان‌بندی برای افتتاح یک سالن جدید با مشکل روبه‌رو شود؛ اما حالا دولت قصد دارد تا از طریق این پنجره آنلاین این مشکل را برطرف کند تا دادن مجوز به علاقه‌مندان تاسیس سالن سینما راحت‌تر شود.
پاندمی موجب کند شدن گسترش سالن‌های چندمنظوره در هند هم شد و در حالی که ۲ زنجیره بزرگ مالتی پلکس‌ها در هند در سال ۲۰۱۹ هر یک ۶۹ پرده سینمای جدید تاسیس کرده بودند، اما این تعداد در سال ۲۰۲۱ به ۲۷ و ۴۱ مورد کاهش یافت. با ترکیب این ۲ زنجیره بزرگ با هم، قرار است از این پس سالانه ۲۰۰ پرده نمایش به پرده‌های نمایش هند افزوده شود.
کرونا به روند تولید فیلم نیز لطمات جدی وارد ساخت و در طول این مدت تماشاگران از داشتن فیلم محروم شدند و در دو سال گذشته تنها حدود ۲۰۰ فیلم هندی تولید شد که هرچند ابتدا برای اکران در سینما طراحی شده بودند اما به صورت دیجیتالی اکران شدند. در حالی که مستندها و سریال‌ها به صورت دیجیتالی مخاطبان خود را دارند اما مردم بیشتر دوست دارند تا فیلم سینمایی را روی پرده بزرگ ببینند.
با بازگشایی کامل سینماهای هند، فیلم‌های سینمایی با اقبال زیادی روبه رو شده‌اند و فیلم RRR ساخته راجامولی در این مدت ۱۴۶ میلیون دلار فروش کرده است. فیلم KGF دوم ساخته پراشانت نیل نیز ۱۳۴ میلیون دلار فروخته است.
مقامات می‌گویند بازگشت مردم با این علاقه به سینماها ما را تشویق کرده تا با استفاده از تجربیات جهانی خود را به خواست مردم نزدیک‌تر کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *