14:41

شماری از مراکز هنری در جنوب فرانسه با هم‌افزایی و گردآوری منابع خود به مقابله با بحران کرونا و ویرانی ناشی از آن در عرصه فرهنگ و هنر رفته‌اند.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه هنر چاپ لندن، ۶۶ مرکز فرهنگی و هنری در منطقه پلن سود جنوب فرانسه با هدف حمایت از هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی و ترغیب تماشاگران به بازدید از بناهای فرهنگی و حضور در برنامه های هنری در تابستان جاری شبکه‌ای را تشکیل داده‌اند که بازدیدکنندگان داخلی یا خارجی می‌توانند بدون طی مراحل ورودی جداگانه برای هر مرکز، از همه این مراکز در گستره‌ای از شهرها و مناطق ساحلی دریای مدیترانه در جنوب فرانسه بازدید کنند.
بعضی از این مناطق برای گردشگران داخلی و فصلی، آشنا هستند مانند بنیاد مگ، (Fondation Maeght) یا موزهٔ هنر نوگرا در شهر سن پل دو وانس در نزدیکی نیس فرانسه در شهر سنت پائول دی ونس یا موزه ماتیس (Musée Matisse) در شهر نیس. اما برخی نیز اخیرا میزبان بناهای جدیدی بوده‌اند مانند برج آرلس (Luma Arles) در شهر آرلس؛ مامن و پناه ونسان ونگوگ، نقاش هلندی قرن نوزدهم، که تا آخر عمر آنجا زیست و تحت تاثیر معماری منحصربه‌فرد رومی آن بود.
مجتمع فرهنگی و برج ۵۶ متری آرلس که توسط فرانک گری معمار مطرح کانادایی‌آمریکایی طراحی شده، نمای آلومینیومی دارد. این برج از سال ۲۰۱۸ به روی عموم باز ولی اخیرا و در ژوئن ۲۰۲۱ به صورت رسمی افتتاح شد.
ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
این بیماری از آن زمان تا لحظه تنظیم خبر، بیش از ۱۸۴ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است که از این تعداد بیش از سه میلیون و ۹۸۷ هزار نفر درگذشته اند. شیوع کرونا که به همه‌گیری عالم‌گیر تبدیل شد، با قرنطینه و تعطیلی مشاغل و مراکز مختلف فرهنگی و هنری از جمله موزه‌ها، نگارخانه‌ها، سینماها، سالن‌های تئاتر و موسیقی در همه کشورها چند دوره همراه بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *