11:05

یکی از نوازندگان شناخته شده حوزه موسیقی کلاسیک با انتخاب فستیوال «آکادمی بین‌المللی خاورمیانه» همراه با یک ارکستر روسی «کنسرتو ویولن چایکوفسکی» را می‌نوازد.
امین غفاری ازنوازندگان ویولن که طی سال‌های اخیر همکاری‌های متعددی با ارکسترهای داخلی و خارجی کشورمان داشته در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته قرار است همراه با ارکستر «کالینینگراد روسیه» به عنوان سولیست «کنسرتو ویولن چایکوفسکی» به اجرای برنامه بپردازم.
وی با ارائه توضیحاتی درباره جزییات بیشتر این فستیوال گفت: فستیوال آکادمی بین‌المللی خاورمیانه که امسال به میزبانی کشور امارات برگزار می‌شود، میزبان سولیست ها و ارکسترهای مطرح دنیا خواهد بود که در بین هنرمندان و ارکسترهای شرکت کننده می‌توان به افرادی چون مکسیم ونگروف، بوریس کوشنیر، استلا چن، سرگی سامباتیان و همچنین ارکسترهایی چون ارکستر کالینینگراد روسیه و ارکستر سمفونیک ارمنستان و دیگر مجموعه اشاره کرد. این در حالی است که کنسرت‌های فستیوال در سالن «جُمیرا زابیل سارای» پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.
غفاری ادامه داد: در این فستیوال از بین شرکت کنندگان حاضر که دربرگیرنده هنرمندان کشورهای مختلف هستند، بر حسب داوری و ارزیابی فیلم‌های ارسال شده، سولیست هایی برای اجرا با ارکسترهای مطرح انتخاب می‌شود. که بنده بعد از ارسال فیلم‌هایی از اجراهای خود در کنسرت‌های مختلف و پس از بررسی و داوری هیات ژوری این فستیوال، به عنوان یکی از سولیست های «ارکستر کالینینگراد روسیه» برای اجرای کنسرتو ویلن چایکوفسکی انتخاب شدم.
این نوازنده ویولن اظهار کرد: ارکستر کالینینگراد روسیه از سال ۱۹۸۸ تاکنون به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و سابقه اجرا در فستیوال‌های مختلف و مسابقات مختلفی از جمله مسابقات ویلن چایکوفسکی و مسابقات پیانو راخمانینف را دارد. بنابراین برای من باعث افتخار است که بتوانم نماینده خوبی برای کشور ایران باشم و اجرای خوبی در این رویداد داشته باشم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *